امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

۹۰ هزار دز واکسن به دست مازندرانی‌ها نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نوزدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا با عبور مازندران از پیک پنجم کرونا همزمان شد، این روزها درست است شاهد روند کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونایی در استان هستیم اما موارد فوتی کماکان نگران‌کننده است.

در کنار همه نگرانی‌ها شتاب واکسیناسیون نقط امیدوارکننده‌ای بود که مازندران  نیز از متوسط کشوری بالاتر بوده و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰هزار دز واکسن تنها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جز دانشگاه علوم پزشکی بابل تاییدی بر این ادعا است.

در مقابل شتاب واکسیناسیون، متاسفانه امروز به‌دلیل نبود واکسن شاهد تعطیلی مراکز واکسیناسیون در مرکز استان بودیم که اختلاف زیاد بین تزریق واکسیناسیون در مرحله اول تا دوم و ازسویی دیگر نگرانی از تاخیر واکسن بر استرس‌ها افزود.

موضوع مهم دیگر باتوجه به در پیش بودن پاییز و نگرانی‌ها در ارتباط با پیک ششم ویروس کرونا این مهم اهمین واکسیناسیون را ببشتر نشان می‌دهد که لازم است در ارتباط با شتاب در واکسیناسیون تمهیدات لازم اندیشیده شود.

قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با تایید اتمام واکسن در مراکز واکسیناسیون شهرهای استان، اظهار کرد: روز جمعه ۹۰هزار دز واکسن در اختیار استان مازندران قرار گرفت که روزهای شنبه و یک‌شنبه تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴۵ تا ۵۰هزار واکسن در مازندران تزریق می‌شود، افزود: بخش عمده واکسیناسیون باید برای نوبت دوم تزریق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: البته اگر واکسیناسیون تا حدود سه ماه هم تعویق بیفتد منعی ندارد و نباید افراد نگران باشند.

اویس اضافه کرد: امروز قرار بود ۱۰۰هزار دز واکسن تحویل بگیریم که براساس آخرین خبرها ۱۰هزار دز تحویل دادند که این میزان براساس اولویت و بیشترین عقب‌ماندگی بین شهرهای مازندران تزریق می‌شود.

وی با اعلام اینکه پروسه واکسیناسیون، پروسه‌ای کشوری است، گفت: با اختصاص واکسن بیشتر، شاهد شتاب واکسیناسیون خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *