امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

عزل و برخورد قضایی در انتظار شورا‌ها و دهیاران متخلف

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در جلسه حسابرسی دهیاران، با بیان اینکه انجام حسابرسی دهیاری‌ها به عنوان قانون باید به درستی اجرا شود، گفت: حاصل حسابرسی‌های انجام شده از دهیاری‌ها پس از احصا مشکلات، در قالب بخشنامه جهت پیشگیری و برخورد قاطع و بدون مسامحه به بخشداران ابلاغ شود.

او با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران باید با دهیاران حوزه خود وارد گفتگو بشوند و با تذکر مجدد قوانین از آن‌ها برای اجرای دقیق تعهد اخذ کنند، افزود: اشراف نداشتن به قوانین برای شورا‌های اسلامی و دهیاران مصونیت قضایی به همراه نخواهد داشت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از دهیاران و شورا‌های اسلامی خواست تا اشراف خود را نسبت به قوانین بالا ببرند و مسلط به موضوعات مربوط کاری باشند

توکلی گفت: مسئولین فنی دهیاری‌ها نیز باید در همه حوزه‌های عمرانی روستا‌ها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند و دهیاران با بودجه بالا برای نظارت در کار‌های عمرانی روستا از مشاورین ذیصلاح باید استفاده کنند.

او با بیان اینکه عزل و برخورد قضایی با دهیارانی که در حسابرسی‌هایی مردود شدند در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: دهیاران که نتیجه حسابرسی دهباری هایشان مشروط شد برای اثبات عدم تخلف به حسابرس اسناد مثبت ارائه کنند و در صورت عدم ارائه، برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گروه ویژه‌ای از استانداری بر حسابرسی دهیاران نظارت خواهد کرد، گفت: آموزش دهیاران و شورا‌های اسلامی در دستورکار قرار دارد

او اوضاع عمومی دهیاری‌ها را مطلوب ندانست و گفت: از سال ۹۴ به بعد حسابرسی دهیاری‌ها انجام نشد که این امر موجب افزایش اشکالات و تخلفات گردید.

توکلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال رفع محرومیت و گسیل کردن رفاه و امکانات به روستا‌ها است و حسابرسان نیز در حسابرسی باید سخت گیری بیشتری بکنند، افزود: فرمانداران باید نظارت ویژه داشته و پرونده دهیاران مشروط نیز در کمیته انظباطی مطرح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *