امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

مازندران تعطیلات عید قربان را بدون فوتی غرق شدگی سپری کرد

نقی کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ بیشترین آمار نجات یافتگان مربوط به پنجشنبه مصادف با عید قربان بود که در آن روز امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق توانستند ۴۷ نفر را از غرق شدن نجات دهند.

وی ادامه داد :‌از این تعداد نیز ۱۰ نفر به‌دلیل شدت آسیب های ناشی از غرق شدگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس هیات نجات غریق مازندران تعداد افرادی که دیروز نجات یافتند را ۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت :‌با توجه به اینکه شرایط جوی دریا در تعطیلات اخیر آرام بود شاهد حضور چشمگیر مردم در سواحل بودیم.

وی تاکید کرد:‌ این میزان آمار نجات یافتگان در دریا آنهم بدون فوت غریق در سواحل دریای خزر بی سابقه بوده است که نشان دهنده تلاش های وافر ناجیان غریق، ‌امداگران و نیز نیروهای دریابانی است.
کریمیان بیشترین نجات یافتگان را مربوط به بابلسر و فریدونکنار هر کدام ۹ نفر، ‌سرخرود ۶ نفر و عباس آباد پنج نفر ذکر کرد.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پیشتر از کاهش آمار غرق شدگان در دریای خزر در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۴۵ درصد خبرداد.

روح الله سلگی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مهم در حالی محقق شد که امسال در مقایسه با پارسال شمار گردشگران ورودی به این استان روند افزایشی داشت.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشت.
معاون استاندار مازندران، علت کاهش آمار مغروقین در سواحل مازندران در سالجاری را علاوه اتخاد تمهیدات مناسب، تجهیز ناجیان غریق به امکانات مورد نیاز و استفاده و بکارگیری از امدادگران هلال احمر عنوان کرد و گفت که این نیروها در قالب طرح سالمسازی دریا از اول خردادماه در سواحل مستقر شده بودند.
سلگی از فرمانداران شهرستان های تابعه استان خواست از ظرفیت اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کنند.
معاون استاندار مازندران تصریح کرد: نمایشگاه های تابستانه عرضه سوغات و صنایع دستی در نوار ساحلی و تفرجگاه های مازندران احداث شود.
سلگی گفت: با تلاش های استاندار مازندران، طرح های اقتصادی در دریا با پنج سال اجاره در سواحل به سرمایه گذاران واگذار می شود و این اقدام می تواند به ایجاد طرح های مطلوب و ساماندهی سواحل کمک کند.
وی از سرمایه گذاران دعوت کرد تا طرح های اقتصادی خود را در نوار ساحلی به فرمانداران ارائه کنند.

امسال با ابلاغ استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر معرفی شد. پیش از این و در سالهای قبل مسؤولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

کریمیان با اشاره به طول ۴۷۲ کیلومتری ساحل دریای در مازندران گفت که پیش از استقرار موتور سیکلت، ناجیان غریق در فواصل ۲ تا سه کیلومتری در ساحل دریا حضور داشتند که این شرایط فرصت ارائه خدمات نجات مغروغین را از ناجیان می‌گرفت اما با استقرار یگان موتوری نجات غریق بسیار در امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان تأثیر خواهد داشت.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از اول تیرماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

اما امسال با اندکی تفاوت با تصمیم اتخاذ شده از اول خرداد ماه ناجیان غریق و امدادگران در سواحل دریا حضور یافتند و خدماتدهی لازم را ارائه می کنند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *