امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-06
اشتراک گذاری:

کلاهبرداری این بار با ترفند اینترنت رایگان انتخابات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: شهروندان مراقب ارسال لینک‌های جعلی در قالب ارائه بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باشند.

او افزود:آن دسته از شهروندانی که قصد فعال سازی بسته اینترنتی رایگان ویژه انتخابات را دارند، فقط از طریق پرتال رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به ثبت‌نام کنند.

سرهنگ خورشاد گفت:کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی، به بهانه در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به سایت‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات هویتی (شناسنامه یا کارت ملی) آن‌ها کرده و با داشتن این اطلاعات در آینده از آن‌ها سوء‌استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه برای دریافت بسته هیچ نیازی به ارسال کد فعال سازی یا برقراری تماس نیست، افزود: ثبت‌نام فقط از طریق سایت اینترنتی به نشانی https:‎//ictgifts.ir صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا مازندران از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *