امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

کسب درآمد از پرورش گل و گیاه!

در دنیای امروز با افزایش صنعت و آلودگی به‌خصوص در شهرهای بزرگ، نیاز گسترش فضای سبز به‌خوبی احساس می‌شود. همچنین برای تصفیه هوای خانه می‌توانید از گل و گیاه‌های آپارتمانی استفاده کنید. در چنین شرایطی مشاغلی که مربوط به پرورش گل و گیاه صنعتی هستند بسیار پررونق می‌باشند. همچنین اگر از افرادی هستید که پرورش گل و گیاه، رشد و تکثیر آن‌ها را دوست دارید، انتخاب درستی کرده‌اید زیرا پرورش گل و گیاه باعث احساس آرامش و بهبود روحیه انسان می‌شود. شما می‌توانید با بررسی و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه زندگی‌تان این شغل را شروع کنید

چه گل و گیاهی پرورش دهیم؟

در ابتدا باید مشخص کنید که در چه شرایط آب و هوایی و در چه منطقه‌ای قصد پرورش گل وگیاه دارید! با توجه به نوع آب و هوای هر منطقه می‌توانید در ضمینه گیاهی که با آن شرایط سازگار است شروع کنید.

به عنوان مثال شهرهای شمالی کشور کاملا مناسب برای پرورش گل و گیاهان زینتی هستند. در این شهرها که رطوبت هوا مناسب برای گیاهان است، پرورش پرورش گل‌های آپارتمانی و گلخانه‌ای نیز می‌تواند درآمد زیادی داشته باشد. باز هم با توجه به نوع آب و هوای منطقه، در شهر کرج یا تبریز محل مناسبی برای پرورش کاکتوس است. همچنین در شهر تهران می‌توان انواع خاص دیگری را پرورش داد.

شروع به کار پرورش گل و گیاه

پیشنهاد ما برای شروع کار گیاهانی هستند که نیاز به مراقبت کمتری جهت تکثیر دارند!همچنین با گل و گیاهانی شروع کنید  که از طریق پاجوش‌های‌شان تکثیر می‌شوند و گرمای کمتری برای رشد و تکثیر می‌خواهند. گیاهانی که از طریق پاجوش تکثیر می‌شوند به راحتی از هر گلدان حدود پنج گلدان دیگر می‌توانید تکثیر کنید و این بسیار مناسب است. گیاه آپارتمانی سرخس از جمله گیاهانی است که از طریق پاجوش نیز قابل تکثیر است.

کسب درآمد و میزان سوددهی از طریق تکثیر گل و گیاه!

در ابتدای کار توقع چندان زیادی از کسب درآمد و سود نداشته باشید! زیرا هزینه های اولیه مانند تجهیز گلخانه و هزینه خرید یا اجاره زمین به مراتب زیاد خواهد بود! همچنین اگر گلخانه شما کوچک باشد در ابتدای کار(سال اول) به طور خوش بینانه دخل و خرجتان باهم برابر خواهد شد و سود کمی خواهید کرد. از سال دوم به بعد همچنان که تجربه شما افزایش پیدا می‌کند با همان امکانات کم و گلخانه کوچک می‌توانید در آمد خوبی کسب کنید. قطعا با افزایش گلخانه و یا تکثیر بیشترگیاهان این سود نیز افزایش می‌یابد.

در ادامه با افزایش تکثیر گیاهان و انتخاب گلخانه بزرگ‌تر نیاز به نیروی انسانی بیشتری خواهید داشت! البته به این نکته توجه کنید که در فصول سرد مانند زمستان فروش گل وگیاه کاهش خواهد یافت! اما در اواخر زمستان و علی‌الخصوص نزدیک به عید نوروز بازار گل و گیاه رونق می‌گیرد و نیاز به خارج کردن گیاهان از زمین و قرار گرفتن آن ها در گلدان است. در نتیجه حجم کار بیشتر خواهد بود و این قضیه در تابستان که گیاهان نیاز به تعویض گلدان دارند صدق می‌کند.

مجبوب‌ترین و پر طرفدارترین گل و گیاه

از جمله عواملی که موجب کسب تجربه در سال اول کاری خواهد شد، پی بردن به نیاز بازار است! به طور مثال خرید گل آپارتمانی آگلونما و آنتوریوم به خاطر تنوع رنگ و سازگاری با محیط آپارتمان طرفداران فراوانی دارند! از جمله گیاهان آپارتمانی که پرطرفدار است می‌توان کاج مطبق را نام برد! که در هر اقلیمی و با هر آب و هوایی می‌توان از آن نگهداری کرد. یک ایده دیگر برای تکثیر گل و گیاه بونسای است که در بازار جهانی و ایران بسیار پر رنگ شده است.

روش‌های بازاریابی برای محصولات تولیدی

 از روش‌های بازاریابی اولیه برای فروش گل و گیاه فضای مجازی و ایجاد آگهی در سایت‌های خریدوفروش است.بازاریابی سبز چیست؟بیشتر بدونید

اگر گلخانه ندارید و توان زدن آن را نیز ندارید می‌توانید گیاهانی که مراقبت کمتر نیاز دارند را از گلخانه دریافت کرده به آها رسیدگی کنید و درصد سودی را برای خودتان بردارید.

بازارهای فروش محصولات

شما می‌توانید گل‌های پرورشی خود را به گلخانه‌های مختلفی برده و آن‌ها را به‌طورکلی به فروش برسانید یا می‌توانید با درج آگهی گل و گیاهان پرورشی خود را به فروش برسانید.

فروش گل و گیاهان خود به فروشگاه‌های تزئینات ماشین عروس و همچنین دیگر فروشگاه‌های طراحی تم جشن‌های مختلف یکی دیگر از بازارهای فروش گل و گیاه زینتی به‌حساب می‌آید.

روش‌های فروش بهتر محصولات

اگر قصد پرورش گیاهان خانگی رادارید می‌توانید با شناسایی و مطالعه بفهمید که چه نوع گل‌هایی بازار فروش بهتری دارند و این‌گونه گل هارا پرورش دهید. همچنین می‌توانید در کنار فروش و پرورش گل دوره‌های طراحی گلدان و دسته‌گل و همچنین دیگر کارهای طراحی برای جشن‌ها را آموزش‌دیده و انجام دهید و سود بیشتری ببرید.

منبع: پراوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *