امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

کسب‌و‌کاری کوچک با دستگاه آسیاب‌کن برای یک روزی حلال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در سال‌های اخیر آمارها حکایت از افزایش نرخ بیکاری می‌دهند، آمار و ارقامی که شاید برای قشر بالایی بوی نا‌امیدی بدهد اما اتکا به توان خود و پروراندن اندیشه کارافرینی در ذهن نیز بسیار موثر است. 

در این راستا بسیاری از نهادها به‌ویژه نهادهای حمایتی می‌توانند در راستای کمک به راه‌اندازی مشاغل خانگی و یا حتی کارگاه‌های کوچک نقش موثری را ایفا کنند. 

چنانچه دیده‌ایم در پی اعطای تسهیلات کوچکی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کارآفرینی‌های بزرگی اتفاق افتاده است. 

جهاد سازندگی سپاه نیز یکی از نهادهای موثر در این راه محسوب می‌شود، نهادی که در مباحث مختلف همچون ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، کارآفرینی و … با هدف  محرومیت‌زدایی به‌ویژه در روستاها اقدامات بسیاری را انجام داده است.

بانویی ۴۳ ساله است و به همراه دو خواهرش یک کارگاه کوچک خانگی راه‌اندازی کرده‌اند.

سه سال پیش ام‌البنین موذنی، برای کسب درآمد پایدار تصمیم به ایجاد یک شغل خانگی گرفت، شغلی که شاید چندان پر سر و صدا نباشد اما بدون شک رزق حلال و روزی پر برکت در پی آن خواهد آمد.

این بانوی کارآفرین که در قیر و کارزین روزگار می‌گذراند، درباره کسب و کار خانگی‌اش گفت: سه سال پیش بود که با خواهرم تصمیم گرفتیم کارگاهی کوچک جهت تهیه آبلیمو و ابغوره راه‌اندازی کنیم، در این راستا نیاز به ۱۶ میلیون تومان سرمایه داشتیم تا بتوانیم دستگاه‌های موردنیاز را خریداری کنیم. 

وی افزود: با تسهیلاتی که بسیج سازندگی از محل صندوق کارآفرینی به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار ما قرار داد، دستگاه‌های لازم را خریداری کرده و مشغول به‌کار شدیم. 

او با اشاره به اینکه ابتدا به کمک خواهرش این کار را آغاز کرده است، گفت: در ادامه، دستگاه آسیاب کردن ادویه را نیز خریداری کردیم تا کار را رونق بخشیم و در همین میان یک خواهر دیگرم به همراه همسرش به جمع ما اضافه شدند. 

این بانو افزود: درست است که کسب و کار کوچکی است اما در تلاش هستیم تا با کیفیت خوب محصول را به دست مردم بدهیم تا بتوانیم کار را رونق ببخشیم. 

این جمع چهار نفره در یک کسب و کار خانگی کوچک تلاش می‌کنند تا ادویه مرغوب و ابغوره و آبلیموی خالص را به دست مشریان بدهند تا رضایت مشتری سبب افزایش برکت کار و کاسبی‌شان شود. 

ام‌البنین از رویاهای بزرگی که در سر می‌پروراند سخن گفت، از رونق کارگاه و تلاش برای ساخت کارگاهی بزرگ‌تر که بتواند برای چند نفر از هم‌شهریانش هم اشتغال ایجاد کند. 

وی هزینه ایجاد کارگاه را با توجه به شرایط اقتصادی امروز بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: تنها برای تهیه یک زمین مناسب ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نیاز است تا بتوانیم در محیطی مناسب‌تر کار را رونق بخشیم. 

مشاغل خانگی شاید در نگاه نخست کوچک به نظر بیایند اما از کنار همین مشاغل که سرمایه کمی نیاز دارد می‌توان کسب درآمد کرد و در پی توسعه آن افراد دیگر را نیز به کار گرفت. 

ام‌البنین موذنی نمونه بانوی موفقی است که می‌تواند برای بسیاری از بانوان شهر و دیارمان الگویی مناسب باشد از این جهت که نباید دست روی دست گذاشت و در انتظار معجزه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *