امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

کیسه‌های پارچه‌ای؛ کسب درآمدی بدون سرمایه در خانه

از زمانی که به فکر راه انداختن یک کسب‌وکار می‌افتید تا زمانی که اولین پول به حساب‌تان می‌آید، چقدر باید طول بکشد؟ سال‌ها ماه‌ها؟ هفته‌ها؟ گاهی واقعا این طور نیست و می‌شود خیلی زودتر به نتیجه رسید. یکی از ایده‌ها، دوخت کیسه‌های پارچه‌ای است. می‌توانید از همین امروز شروع کنید.

از کجا باید شروع کرد؟

یکی از ایده‌های درآمد ساده، دوختن کیسه‌های پارچه‌ای است؛ به همین سادگی. کافی است از بازار شهر، چند متر پارچه متقال بخرید و بنشینید پای چرخ خیاطی. برش زدن پارچه برای دوختن کیسه‌های پارچه‌ای سخت نیست و به جز دوختن درزهای ساده و دستگیره کیسه، کار دیگری ندارد.

البته به مرور که کارتان را گسترش دهید، کیفیت‌های جدیدی می‌توانید به کیسه‌تان اضافه کنید. کم‌کم بیشتر یاد می‌گیرید که چطور درزها را بدوزید که فشار بیشتری را بتواند تحمل کند.

به مرور به ایده‌های جدیدی برای زیباتر کردن کیسه‌ها خواهید رسید، ولی برای شروع می‌توانید از کیسه‌های بسیار ساده شروع کنید. با این روش، هم کار خودتان سریع پیش می‌رود،‌ هم هزینه‌ی تمام‌شده برای مشتری‌تان بالا نمی‌رود.

کیسه های پارچه ای-کسب درآمد با دوختن کیسه های پارچه ای-مجله باسلام

کیسه‌های پارچه‌ای خریدار دارد؟ چطور باید فروخت؟

این روزها اقبال مردم به کیسه‌های پارچه‌ای در حال افزایش است؛ هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، هم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست. ضمن اینکه کیسه‌های پارچه‌ای پوشیده‌ترند و برای کسانی که شاید نخواهند خریدهایشان را همه ببینند، مناسب‌ترند.

فروش این کیسه‌ها را می‌توانید به سادگی از اطرافیان خودتان شروع کنید. وقتی خودتان برای خرید روزانه‌تان از این کیسه‌ها استفاده کنید، کم‌کم اطرافیان‌تان نیز به کیسه‌های پارچه‌ای علاقه‌مند می‌شوند.

خیلی ساده می‌توانید درباره کیسه‌های پارچه‌ای با اطرافیانتان صحبت کنید و فایده‌ی این کیسه‌ها را برایشان توضیح بدهید. در آخر هم به آن‌ها پیشنهاد بدهید که اگر بخواهند می‌توانید برایشان کیسه‌ای مشابه کیسه‌ای که خودتان استفاده می‌کنید، بدوزید.

به فروش محصول‌تان رسمیت دهید

حساب و کتاب با دوست و آشنا و فامیل و همسایه، گاهی آسان نیست. بهترین راه در این میان فروش اینترنتی محصولتان از طریق فضای مجازی است. به این صورت، هم سفارش‌ها شفاف‌تر و بدون حاشیه ثبت می‌شوند، هم اینکه دوست و آشنا می‌توانند کسب‌وکار شما را به سادگی به دیگران معرفی کنند.

کیسه های پارچه ای رنگارنگ-کسب درآمد با دوحتن کیسه های پارچه ای-بازار باسلام

چطور می‌شود کسب‌وکار با کیسه‌های پارچه‌ای را گسترش داد؟

کیسه‌های پارچه‌ای می‌توانند شروع یک کسب‌وکار بزرگ‌تر باشند. پس از کیسه‌های ساده برای خرید، کم‌کم که درآمد پیدا کردید می‌توانید کیسه‌های متنوع دیگری هم بدوزید؛ مثلا:

  • کیسه‌‌های هدیه
  • کیسه‌های بنددار کوله‌پشتی
  • کیسه‌های بسته‌بندی محصول برای غرفه‌داران دیگر باسلام
  • کیسه‌های مناسب نگهداری سبزیجات در یخچال
  • کیسه‌های مناسب نگهداری نان
  • کیسه‌های تبلیغاتی مناسب شرکت‌ها و سازمان‌ها

تجربه واقعی کار با کیسه‌های پارچه‌ای را از غرفه‌ی رنگین‌کمان بشنوید

کیسه‌های پارچه‌ای می‌توانند اتفاق خوبی در زندگی روزانه بسیاری از آدم‌ها باشند و در جاهای مختلفی از زندگی آنها استفاده شوند. شما هم امروز کسب‌وکارتان را با کیسه‌های پارچه‌ای شروع کنید. خانم موسوی یکی از فعالین در این حوزه معتقد هست که دوخت کیسه‌های پارچه‌ای چندان سخت نیست، فقط برای دوخت دسته‌های بالای کیسه باید حوصله و دقت داشته باشید که بتوانید دسته‌ها را گرد در بیاورید.

درباره‌ی جنس پارچه هم بهتر است از جنس متقال استفاده کنید که هم مقاوم باشد، هم قیمت تمام‌شده‌ی کیسه‌ها بصرفه‌تر در بیاید. البته می‌توانید از پارچه‌های ساتن و ترگال هم استفاده کنید، ولی برای کارهای فانتزی‌تر مناسب است و قیمت نهایی‌اش بیشتر می‌شود.

تولیدکننده کیسه پارچه ای-سمیه سادات موسوی صاحب غرفه رنگین کمان-بازار باسلام

خانم موسوی درباره‌ی گسترش کسب‌وکارش می‌گوید: «من روی کار دوخت و دوز بسنده نکردم و همیشه به دنبال تنوع کار و کارآفرینی برای اطرافیانم هستم. بعد از شروع کار کیسه‌‌های پارچه‌ای شروع به چاپ لوگو بر روی کیسه کردم که این کار را قبلا بیرون برایم انجام می‌دادند. بعد از جمع کردن کمی سرمایه، خودم به کمک همسرم یک دستگاه چاپ گرفتیم و الان چاپ روی ماگ و پارچه و کلا سطوح صاف مثل شاسی پازل و… را انجام می‌دهیم. اخیرا هم چند خانم هنرمند پیدا کردم که پارچه‌های اضافه کارم را به آنها می‌دهم تا برایم گل سر و گیره مو و کش و تل درست کنند.»

خانم موسوی الان مرکز یک کسب‌وکار بزرگ‌تر است و حدود ۱۰ خانم دیگر را مشغول به کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *