امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-06
اشتراک گذاری:

کاهش قیمت مرغ از هفته آینده در مازندران

مرغ در فروشگاه‌ها و مراکز فرعی و حتی اصلی عرضه کننده گوشت در شهرهای مازندران با قیمت‌های متفاوت و حتی بیش‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد که باعث گلایه شهروندان مازندرانی شده از این رو برای جلب رضایت مردم، مدیریت قیمت و نظارت بیشتر؛ مسئولان ذیربط اعلام کردند با توجه به توزیع مرغ گرم در بازار هفته آینده این ماده پروتئینی با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عرضه مرغ با قیمت‌های مختلف حتی تا کیلویی ۹۰ هزار تومان نیز گزارش شده و البته قیمت گوشت مرغ قطعه‌بندی شده نیز فراتر از نرخ‌های اعلام شده قبلی است.

برخی شهروندان مازندران می‌گویند: بخش قابل توجهی از سبد غذایی شهروندان را به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی، گوشت مرغ تشکیل می‌دهد و در یک هفته اخیر کمبود و حتی افزایش غیرقابل باور مرغ در مراکز عرضه این ماده غذایی در مازندران برای مردم مشکل‌ساز شده و در مراجعه به فروشگاه‌های عرضه مرغ با قیمت‌هایی که تفاوت زیادی با نرخ‌های اعلام تنظیم بازار دارد، مواجه می‌شویم.

به گفته برخی کارشناسان، حضور بیش از سه میلیون نفر شب اقامت در تعطیلات عید فطر در مراکز رفاهی، اقامتی و گردشگری مازندران و تقاضا برای مصرف این ماده غذایی، باعث کمبود و همچنین افزایش چندبرابری قیمت مرغ در مقایسه با هفته قبل از آن دارد.

یکی از شهروندان به خبرنگار ایسنا گفت: در حالی که قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام شده، در هیچ یک از فروشگاه‌های عرضه، مرغ با این نرخ وجود ندارد.

حسین علیپور افزود: دیروز برای تهیه مرغ به یکی از فروشگاه عرضه مراجعه کردم که در نهایت توانستم مرغ را کیلویی ۷۲ هزار تومان تهیه کنم.

وی افزود: حالا که با افزایش چند برابری قیمت گوشت گوسفند و گاو و حتی ماهی، مرغ تنها امید جایگزینی تامین پروئین مورد نیاز خانوارها در شرایط سخت اقتصادی بوده است، توقع می‌رود که هم تولیدکننده‌ها و هم دولت بیشتر به فکر مردم و قشر مصرف کننده باشند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره می‌گوید: برای برطرف شدن مشکل کمبود مرغ، بیش از ۲۰۰ تن مرغ گرم امروز وارد بازار استان شد.

حسن عنایتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به تعطیلات عید فطر و ورود مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به مازندران، مصرف مرغ بالا رفته و این وضعیت باعث کمبود در عرضه و افزایش قیمت مرغ در سطح استان شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود مرغ گرم و منجمد به بازار استان، از امروز مشکلی در سطح استان نخواهیم داشت.

عنایتی همچنین از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان درخواست کرد: نظارت بیشتری بر واحدهای مرغداری و فارم‌های تولید داشته باشند چراکه در برخی سالن‌های مرغداری مشاهده شده مرغ‌های بیشتر از ۴۵ روز از سالن‌های تولید خارج نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای مراکز جهاد کشاورزی با توجه به شرایط کاری خود می‌توانستند واحدهای مرغداری را تحت کنترل داشته باشند که از این موضوع غفلت کردند چراکه برخی مرغداری‌ها سن مرغ‌های آن‌ها بالاتر از ۴۶ روز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: از بعدازظهر امروز مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به همراه رؤسای اداره دامپزشکی و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی از واحدهای مرغداری مناطق خود پایش و نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: مرغ منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی شده و توزیع آن در استان در حال انجام است و مشکلی در توزیع وجود ندارد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام به توزیع در شهرستان خود کنند.

عنایتی خاطرنشان کرد: تمام آمارهایی که اعلام می‌کنم واقعی است چراکه بر این باور هستم نباید آمار غیرواقعی داد و با آمارسازی باعث گمراهی و اشتباه تصمیم سازان و تصمیم گیران شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *