امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

نفس راحت راه‌های مازندران باخروج مسافران

به گزارش خبرنگار ایرنا، پشت هم قرار گرفتن ورود مسافران و همچنین تردد شهروندان بومی در مناطق شهری و روستایی برای سفر به مناطق خوش و آب هوای استان، ترافیک سنگینی را در روزهای گذشته در مازندران رقم زد.

حجم تردد در محورهای استان در روزهای گذشته به اندازه ای بود که منجر به افزایش بار ترافیکی محورهای ورودی، ترافیک سنگین و راهبندان در جاده های مواصلاتی استان و یکطرفه شدن برخی مسیرها شد.

علاوه بر این، این روز ها، اوج جابه جایی مردم استان از مناطق جلگه ای به ییلاقات و افزایش تردد بومی های استان به مناطق خوش آب و هوای ییلاقی و مناطق شهری استان است که بار ترافیکی محور های کوهستانی را که جاده های اصلی متصل به استان های همجوار است چندین برابر کرد.

در روز تعطیلی که سپری شد، ترافیک سنگین و شلوغی جاده‌ها تنها به محور های مواصلاتی استان ختم نشد و به خیابان های بین شهری، درون شهری و حتی کوچه ها و خیابان شهرهای ساحلی نیز کشیده شده بود.

به گفته برخی مردم استان و مسافران، حجم سنگین تردد به‌خصوص در روزهای گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند، اما در حال حاضر تردد در تمامی محور ها به آرامی در جریان است و بر اساس گزارش های پلیس راه هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های استان وجود ندارد.



ترافیک روان و عادی در جاده های مازندران
رییس پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک در محورهای ارتباطی این استان منتهی به پایتخت را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.
سرهنگ یدالله جهان تاب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محورهای شمالی اکنون با بارش خفیف باران و مه آلودگی همراه است، اظهار داشـت: تردد خودرویی در محورهای ارتباطی کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در زمان حاضر به صورت عادی و روان در جریان است.
وی با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هر گونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *