امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

پیامدهای ناشی از گسل البرز و خزر جدی گرفته شود

به گزارش ایرنا، حسینعلی محمدی شیرکلایی دوشنبه در مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله که به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله که با حضور فرماندار ویژه شهرستان در اداره بهزیستی شهرستان آمل برگزار شد، با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در استان مازندران مانورهای ایمنی و آگاهی بخشی تدارک دیده شده است، افزود: باید تلاش کنیم ایمنی جامعه را در برابر بلایا افزایش دهیم و با همکاری دستگاه های اجرایی بتوانیم فرهنگ ایمنی را نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید در بحث آموزش و ایمن سازی در برابر حوادث حساس شود، بیان کرد: در این حوزه شهرستان هایی که با مخاطرات بیشتری مواجه هستند باید درباره حوادث طبیعی و پیامدهای آن آگاهی های لازم را به دست آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه ایران کشوری با مخاطرات بالا است و در ۱۰ سال گذشته ایران در زمره ۱۰ کشور بلاخیز دنیا بوده است، گفت: از ۴۵ مخاطره طبیعی در دنیا بیش از ۳۳ مخاطره در کشور و استان مازندران در حال رخ دادن است.

محمدی با بیان اینکه فراوانی تجمعی مخاطرات در حال گسترش است، تصریح کرد: مخاطرات گذشته به قوت خود باقی است و این امر می طلبد تلاش ها و تمهیداتی در راستای کاهش مخاطرات در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: می طلبد تدبیرات لازم از حیث وظیفه ذاتی درباره بلایای طبیعی صورت گرفته و آگاهی بخشی عمومی را در برابر بلایا گسترش دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این شهرستان دارای شرایط ویژه جغرافیایی است و از این حیث باید در اعتبارات حوزه بحران به صورت ویژه دیده شود، عنوان کرد: این شهرستان خدمات بین المللی و ملی به مسافران و شهروندان ارایه می دهد و نیاز است که به صورت ملی برخی اعتبارات در این زمینه به شهرستان تزریق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *