امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

ورود نیروهای مردمی و بسیجی برای پایان دادن به قاچاق چوب

مجید ذکریایی امروز درباره وضعیت حفاظت از جنگل‌های هیرکانی شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در زمینه حفاظت بهتر از جنگل‌های هیرکانی شمال باتوجه به مقابله با قاچاق و جلوگیری از تصرف عدوانی، تفاهم‌نامه سه جانبه میان بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و سازمان جنگل‌ها منعقد شد  که در این زمینه کنترل، ایست و بازرسی در گلوگاه‌ها در بحث نظارت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه امسال این تفاهم‌نامه آغاز شد، افزود: نظارت‌ها به عملکرد بهتر مجریان حفاظتی کمک خواهند کرد که با استفاده از ظرفیت می‌توان به حفاظت بهتر از عرصه‌های ملی کمک کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: مشکلات واردات چوب و نبود برنامه مدونو همچنین اجرای طرح تنفس جنگل و اینکه بهره‌برداری از جنگل صورت نمی‌گیرد موجب شده تقاضا برای چوب افزایش یابد و همین موضوع موجب شد برخی به سمت شغل کاذب روی آورند.

این مسؤول اضافه کرد: به افرادی که به بحث قاچاق جوب روی آوردند هشدار می‌دهیم، این مسیر اشتباه است و باید بدانند برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری جرایم سنگینی در انتظار این افراد خواهد بود.

ذکریایی با اشاره به ساماندهی یک‌‌هزار و ۲۰۰ نیروی صیانتی و حفاظتی در جنگل‌های مازندران، تصریح کرد: در کنار نظارت در گلوگاه‌ها، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، گشت‌های ستادی نیز فعال شدند که امیدواریم با این روند کنترلی وضعیت خوش بین هستیم با ورود نیروهای مردمی و بسیجی شاهد کاهش قطع و قاچاق درختان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *