امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

بابایی خواستار برخورد قانونی با پیمانکار خاطی در پروژه زباله‌سوز ساری شد

علی بابایی‌کارنامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری با بیان اینکه بحث منابع مالی این مجموعه تامین شده است درباره طولانی شدن روند اجرایی شدن این پروژه اظهار کرد: اینکه چه زد و بندهای با پیمانکار وجود دارد خبر ندارم اما بهترین راه این بود که با پیمانکاران خاطی برخورد مناسب انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر بنده شهرداری و دستگاه‌های ناظر بر پیمانکار کوتاهی می‌کنند، گفت: از دستگاه‌های نظارتی درخواست کردیم که در این زمینه ورود پیدا کنند و در خاتمه پیمان در این مجموعه باید انجام شود.

بابایی‌کارنامی اضافه کرد: شنیده شده است که اقداماتی برای خاتمه پیمان در دستور کار است و باید برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری پیمانکاران که بدون ترک تشریفات قادر به انجام کار هستند و ما پیشنهاد دادیم که بسیج سازندگی بهترین نهادی است که می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

وی با اعلام اینکه ۹۷ درصد ماشین‌آلات کارخانه در گمرک قرار دارد، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در اجرای این طرح بحث تکمیل ابنیه فنی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود درباره احتمال برگشت اعتبار زباله‌سوز ساری،گفت: برگشت اعتبار در کارکرد مدیران شهر ساری دارای سابقه است، مدیران دغدغه‌ای جذب اعتبارات ندارند.

وی با اعلام اینکه برای زباله‌سوز ساری نگران برگشت اعتبارات نیستیم، افزود: اما برگشت اعتبار نشانه کارکرد ضعیف مدیریتی است اما تلاش‌های استاندار، شهردار فعلی و فرماندار را نباید نادیده گرفت در حالی که می‌توانستند عملکرد مناسب‌تری داشته باشند.

به گزارش فارس، مفید غلامی راد خبر احتمال برگشت اعتبار کارخانه زباله‌سوز ساری به دلیل عدم تکمیل پروژه را  مطرح کرده است.

اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی کارخانه زباله سوز در سفر نوبخت به مازندران و در حاشیه بازدید از کارخانه زباله‌سوز اختصاص پیدا کرد.

نوبخت در این سفر هشدار داده بود که منابع مالی اجرای این پروژه را تامین می‌کنم اما نگرانی از تکمیل پروژه وجود دارد.

زمان بهره‌برداری پروژه زباله‌سوز ساری با وجود تامین اعتبار و قول بهره‌برداری در پایان دولت تدبیر و امید به دلیل ضعف در اجرای عملیات ابنیه به پایان سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

عملیات کلنگ‌زنی این پروژه حدود ۱۰ سال گذشته در ساری به زمین زده شد.

همزمان با آغاز پروژه کارخانه‌ زباله‌سوز ساری، پروژه زباله سوز تهران و نوشهر هم اجرایی شده است، عملیات بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز نوشهر با ۷۰ تن ظرفیت آغاز شده است، با وجود برنامه‌ریزی برای تولید برق از نیروگاه زباله‌سوز در نوشهر اما هنوز این مجموعه به مرحله تولید برق نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *