امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن ورزشی شهید هاشمی‌نژاد بهشهر از صبح امروز پس از حدود ۴۰ ماه از صبح امروز یک بار دیگر شور و حال مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد را به خود گرفت. از دی ۱۳۹۷ که شانزدهمین دوره این مسابقات معتبر کشتی آزاد جوانان در بهشهر برگزار شده بود تا صبح امروز، دوستداران کشتی در شرق مازندران و بویژه بهشهر چشم‌انتظار پهن شدن تشک‌های کشتی در این سالن و روی تشک رفتن استعدادها و ستاره‌های کشتی آزاد ایران بودند. اما یک بار تداخل این رویداد با رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان ایران در بهمن ۱۳۹۸ برگزاری این مسابقات را به تعویق انداخت و پس از آن نیز کرونا اجازه برگزاری مسابقات را نداد.

حالا پس از سه سال و اندی بار دیگر شور و هیجان کشتی به سالن شهید هاشمی‌نژاد بهشهر بازگشته و برترین آزادکاران رده سنی جوانان ایران در هر ۱۰ وزن، به معرفی و انتخاب آن‌ها از سوی فدراسیون کشتی به این سالن آمده‌اند تا نفرات اصلی اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در پایان مسابقات مشخص شوند.

امسال نیز به جز آزادکاران جوان ایران، آزادکارانی از کشورهای همسایه نیز در این مسابقات روی تشک می‌روند. سه تیم ملی کشتی آزاد جوانان ارمنستان، تاجیکستان و گرجستان مهمان هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام شهید هاشمی‌نژاد هستند که حضورشان به افزایش کیفیت مسابقات کمک می‌کند.

رئیس هیئت کشتی مازندران در حاشیه آغاز رقابت‌های جام شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: خرسندیم که بالاخره پس از ماه‌ها وقفه در برگزاری این مسابقات معتبر، باز هم بهشهر میزبان این رقابت‌ها شده و شاهد برگزاری این رویداد هستیم. این مسابقات به منزله مرحله انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان برای مسابقات آسیایی و جهانی است و به همین دلیل برای کشتی کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

عسگری محمدیان افزود: بسیاری از استعدادهای برجسته کشتی ایران که طی چند سال اخیر در آوردگاه‌های بین‌المللی برای کشورمان افتخار کسب کردند، نخستین بار در همین مسابقات جام شهید هاشمی‌نژاد درخشیدند و به چشم کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد جوانان آمدند. چهره‌های شاخصی همچون حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رحمان عموزاد و بسیاری از کشتی‌گیران دیگر نخستین گام‌های برجسته شدن در دنیای کشتی را در همین مسابقات برداشتند. به همین دلیل اهمیت این مسابقات برای کشتی مازندران و ایران بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: اعضای کمیته فنی فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در این مسابقات از نزدیک به تماشای عملکرد برترین آزادکاران ایران می‌نشینند و کیفیت کشتی آنان و همچنین برگزاری مسابقات را رصد می‌کنند.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ کشتی‌گیر خارجی و بیش از صد کشتی‌گیر داخلی در این مسابقات حضور دارند. نکته قابل توجه این است که کشتی‌گیران داخلی حاضر در این مسابقات همگی یا در اردوهای تمرینی بودند و در جام‌ها و انتخابی‌های تیم ملی شرکت کردند. یعنی بهترین‌های کشتی آزاد جوانان ایران با آمادگی کامل وارد این مسابقات شدند که این موضوع به افزایش کیفیت مسابقات کمک زیادی می‌کند.

هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد آغاز شد

کشتی‌گیران ایرانی حاضر در مسابقات

با هدف افزایش کیفیت سطح فنی این مسابقات، امسال برای نخستین بار کشتی‌گیران داخلی که مجاز به روی تشک رفتن در جام شهید هاشمی‌نژاد هستند با اعلام اسامی از سوی فدراسیون کشتی انتخاب شدند. تا پیش از این دوره معمولا کشتی‌گیران توسط هیئت‌های کشتی استان‌هایی که به حضور در این مسابقات دعوت شده بودند معرفی می‌شدند.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی در وزن ۵۷ کیلوگرم علی مومنی، سینا زندی، امیرعلی فریدی، علی صفایی، میلاد ولی‌زاده، ابراهیم خواری، شهداد خسروی، علی یحیی‌پور، امیرمهدی اسماعیلی و مهدی ویسی در مسابقات حضور دارند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب‌زاده، محمدمهدی پلنگ‌وار، یاسین رضایی، علیرضا اصلانی، علی خرمدل، علی قلی‌زادگان، ابوالفضل کوشکی، پوریا هاشمی، علی عرب و محمدامین شاه‌مرادی روی تشک می‌روند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم عباس ابراهیم‌زاده، اشکان مجریان، جواد جوادی، محمدرضا کماسی، محمدامین صفرپور، حسام محبی، امیرمحمد داودیان، پویا کاکائی، امیررضا احمدی و امیرحسین دیده‌بان به رقابت می‌پردازند.

برای وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمهدی حسینی، عادل پناهیان، علی کبودتبار، علی رضایی، محمدامین هاشمی، محمدامین ادهمی، حسن لک، یوسف جابری، محمد ورمزیار و  میلاد احمدی با حریفان سرشاخ می‌شوند.

مسابقات وزن ۷۴ کیلوگرم را امیرحسین متقی، سبحان رحمانی، ارشاوین اسماعیلی، سید مصطفی حسینی، محمدرضا ملکی، امیرحسین همتی، علیرضا فتح‌الهی، سینا مربی، حمید آقایی و محمد صمصامی برگزار می‌کنند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم وحید اسماعیل‌زاده، مجید باقری، علیرضا رستمی، فرزاد جهان‌شاهی، علیرضا محمدی، امیرحسین الهی، میکائیل رسولی، علیرضا زمانی، مهدی یادگاری و مهدی میرزایی رقابت می‌کنند.

رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم با حضور ابوالفضل یاراحمدی، سجاد حسین‌آبادی، محمدجواد صالحی، محمد غفاری، حسین نوری،  رضا رزاقی، سید اردیس حسینی، امیر رضا قاسمی و هامون محمودجان‌لو برگزار می‌شود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم فاضل پوررجب، محراب بابایی، حسین رسولی، عرشیا حسینیان ابراهیمی، مهدی حاجیلوئیان، علی فاضلی، محمدطاها خان‌بیگی، یزدان فرخی‌زاده، بهنام سرابی، سید رضا هاشمی و حسین اصغری روی تشک می‌روند.

مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم با حضور فرهاد بتوایی، طاها خمینه، ابوالفضل بابالو، عرشیا توکلی، امید کریمی، حمیدرضا شاهیده، علیرضا بیگی، محسن رکنی، حسین رضایی و پویا سعیدی برگزار می‌شود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز ابوالفضل رستم‌پور، سالار حبیبی، رضا زندی، علیرضا رمضانی، مرتضی جان‌محمدی، مصطفی طغانی، ابوالفضل ارجمند، فرهاد اکبری، امیر حسین شعاعی و امیرعلی پولادی رقابت می‌کنند.

همچنین چهار مربی توسط هیئت مازندران برای حشور در این مسابقات معرفی شدند، سه مربی به معرفی هیئت کشتی تهران و یک مربی به معرفی هر یک از هیئت کشتی استان‌های لرستان، خراسان رضوی، البرز، همدان در مسابقات حضور دارند. از بین یکصد کشتی‌گیر ایرانی حاضر در این مسابقات، ۳۰ کشتی‌گیر در قالب دو تیم از بهشهر و یک تیم منتخب مازندران اهل این استان هستند.

هفدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت پس از حدود سه سال و نیم وقفه ناشی از شیوع کرونا در بهشهر با حضور تیم‌های داخلی و سه تیم خارجی برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره این مسابقات دی ۱۳۹۷ در بهشهر برگزار شده بود. هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد قرار بود بهمن ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل  تداخل این رویداد ورزشی با رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان ایران به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد. اما شیوع کرونا سبب شد که برگزاری این مسابقات در سال ۱۳۹۹ لغو شود. پاییز ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که این مسابقات در صورت مناسب بودن وضعیت کرونایی در استان، زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. اما باز هم به دلیل ملاحظات کرونایی برگزاری این مسابقه به تعویق افتاد و به اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شد. این مسابقات توسط هیئت کشتی بهشهر پایه‌گذاری شد و در دو دهه گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی آزاد جوانان کشور تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *