امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

نخستین گروه از زایران مازندرانی عازم سرزمین وحی شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این گروه از زایران در قالب ۲ کاروان با ۲۵۵ زائر از فرودگاه بین المللی شهدای ساری را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در حاشیه پرواز این زایران به خبرنگار ایرنا گفت : یک هزار و ۲۰۵ زائر باقی‌مانده هم طی سه روز آینده در قالب ۶ سفر هوایی به کشور عربستان سفر خواهند کرد.

عباس اسمعیلی با بیان این که امسال در مجموع زایران مازندرانی حج تمتع در ۱۱ کاروان سازماندهی شدند ، گفت که ۵۸ نفر روحانی، نیروی پشتیبانی و تدارکات هم در طول سفر حج به این زایران خدمات ارائه خواهند داد.

وی با اظهار این که زایران مازندرانی ابتدا در مدینه منوره محرم می شوند و سپس به مکرمه مُشرف می‌شوند، افزود : تمامی اقلام اساسی و بهداشتی مورد استفاده زایران در سرزمین وحی با همراهی جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام این که معاینات پزشکی، تزریق واکسن کرونا و همچنین جلسات توجیهی و مذهبی زائران استان در قالب هشت نشست تخصصی به صورت حضوری و مجازی در هفته‌های گذشته انجام شد، خاطر نشان کرد : تمامی زائران مازندرانی که در حال اعزام به کشور عربستان هستند از جاماندگان حج تمتع سال ۱۳۹۹ بودند که به دلیل شرایط کرونایی امکان اعزام آنان به خانه خدا میسّر نشد.

اسمعیلی هزینه سفر هر زائر مازندرانی حج تمتع را ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت : حج و زیارت برای اعزام تمامی زائران آمادگی کامل دارد و با تلاش جمعی با کیفیت‌ترین خدمات به حجاج استان ارایه خواهد شد.

سفر هوایی زائران ایرانی به حج تمتع بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی از نیمه دوم خرداد ماه امسال با اعزام ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *