امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

ساخت بزرگترین موزه و کمپ کشتی جهان در جویبار

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه مراسم استقبال از قهرمانان مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به افتخار آفرینی کشتی گیران مازندرانی و به پاس این پیروزی بزرگ، بزرگترین موزه و کمپ کشتی جهان به نام حسن یزدانی با همکاری یکی از بانک‌های کشور بزودی در شهرستان جویبار کلنگ زنی خواهد شد.

او با اشاره به استقبال کم نظیر از قهرمان کشتی افزود: این استقبال مقدمه‌ای کوچک برای برگزاری یک جشن با شکوه طی روز‌های آینده خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان، ادامه داد: ما وظیفه داریم بیش از دیگران به مقوله حمایت از قهرمانان کشتی توجه کنیم

حسینی پور افزود: جویبار پایتخت کشتی ایران است و هیچ کس نمی‌تواند این نام را عوض کند به همین دلیل مسابقات بین المللی کشتی را در جویبار برگزار خواهیم کرد.

استاندار مازندران قهرمانان کشتی مازندران به نمایندگی از مردم ایران در این آوردگاه بزرگ حضور داشتند و در اصل کشتی مازندران نائب قهرمان جهان شد‎.

ساخت موزه کشتی جویبار نخستین بار در سال ۹۶ توسط شهردار وقت جویبار رسانه‌ای و اعلام شده بود زمین برای ساخت این موزه شناسایی شده و قرار است با همراهی خیرین خریداری شود.

شهردار جویبار یک سال بعد از امضای تفاهم نامه شهرداری و میراث فرهنگی برای ساخت موزه کشتی خبر داد، ولی گفت قرار است از خانه باستانی تقوایی پس از مرمت به عنوان موزه استفاده شود.

فروردین سال ۹۸ نیز فرماندار وقت جویبار اعلام کرده بود موزه کشتی این شهرستان تا پایان سال در یک خانه قاجاریه افتتاح می‌شود، اما این وعده‌ها هنوز محقق نشده است و اکنون با توجه به مدال آوری کم نظیر مازندرانی‌ها در آوردگاه جهانی این امید ایجاد شده است تا پایتخت کشتی ایران صاحب موزه کشتی شود.

۱۰ کشتی گیر آزادکار تیم ملی امسال به مسابقات جهانی صربستان اعزام شدند که ۸ کشتی گیر مازندرانی بودند و توانستند دو طلا، سه نقره و یک برنز از این رقابت‌ها کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *