امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-26
اشتراک گذاری:

حکایت مرغی که بدون بال از قفس بازار پرید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،افزایش قیمت مرغ از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به ۳۰ تا ۲۸ هزار تومان در مدت ۲۴ ساعت موجب تعجب بسیاری از شهروندان شده است.

افزایش نرخ نهاده ها، تاخیر در دریافت نهاده‌های یارانه‌ای، گرانی غیر متعارف در حمل نهاده‌ها و قیمت گذاری نامتعارف جوجه یک روزه از ۵هزار و ۵۰۰ به ۷ هزار تومان از دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران است. 

برخورد با متخلفان در بازار توزیع نهاده‌ها

احمدی حاجی معاون امور دام جهاد کشاورزی مازندران گفت: براساس میزان جوجه ریزی سامانه بازار باز می‌شود و مرغدار می‌تواند اقدام به خرید جوجه‌های یک روزه کند.

او افزود: خرید نهاده دامی هم بر مبنای خرید جوجه از سامانه بازار از طریق مرکز‌های فروش نهاده تحویل مرغدار می‌شود.

احمدی حاجی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد نهاده‌ها به موقع به دست مرغدار می‌رسد، گفت: قیمت جوجه یکروزه مصوب تنظیم بازار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و عرضه بالاتر از این میزان تخلف محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

واسطه گر‌های کشتار علت نوسان قیمت

موسوی معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت مازندران با اشاره به فعالیت ۱۵ کشتارگاه مرغ صنعتی در استان، گفت: علت نوسانات قیمت مرغ در بازار به دلیل حضور واسطه گر‌های کشتار است.

او افزود: ۲۰۷ پرونده تخلف صنفی امسال در بخش کشتار مرغ به ارزش ۱۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

موسوی با اشاره به اینکه کشتارکن‌ها بیش از قیمت مصوب مرغ را به فروش می‌رسانند و سبب نوسانات قیمتی در بازار مصرف می‌شوند، گفت: هیچ بخشی از تولید تا مصرف تاکنون در این زمینه همکاری نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *