امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-27
اشتراک گذاری:

حل مشکلات مازندران در اولویت دولت قرار گیرد

به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی سبب می‌شود تا انسان همنشین شهدا قرار گیرد و مهمترین جوهره تقوای این است که دنیا را رب قرار ندهیم.

امام جمعه ساری با گرامیداشت هفته دولت از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان انسان‌های نیک یادد کرد و گفت: در این هفته هر یک از وزرا به استانی سفر کردند و مازندران نیز میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت و ملاقات عمومی به مناسبت هفته دولت در مصلی ساری یادآور شد: دستگاه‌های مختلفی اقدام به برپایی میز خدمت کرده‌اند.

محمدی لائینی ایجاد تحول در قوه مجریه، فرهنگ و رسانه و سیاست خارجی را از جمله اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: مازندرن نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است و علاوه بر این از مشکلات و تنگناهایی رنج می‌برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سفر معاون اول رئیس جممور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر مسائل و نیازهای استان بررسی و رصد شد و با این حال مازندران از مسائل زیادی در رنج است و به رغم برخورداری جنگل و دریا دارای مشکلاتی است.

وی تجاوز به عرصه‌های جنگلی و آلوده شدن دریا گفت: عده‌ای در حال تجاوز به منابع طبیعی هستند و پسماندها نیز محیط زیست را آلوده کرده است.

محمدی لائینی با اشاره به تقدیم بیش از ۱۰ هزار و چهارصد شهید دفاع مقدس و مدافع حرم یادآور شد: متأسفانه شاهد رهاشدگی و ابتذال در حوزه فرهنگ هستیم و پروژه‌های نیمه کاره زیادی در استان وجود دارد که باید تکمیل شود.

امام جمعه ساری گفت: سرمایه‌های راکد و در خواب و پروژه‌های نیمه کاره باید به بازدهی و سوددهی برسد و علاوه بر این مازندران در حوزه ورزش ظرفیت‌های خوبی دارد که این فرصت‌ها باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی از جمله هندوانه روی دست کشاورز باقی مانده است، آن را ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت: همچنین از ظرفیت‌های عظیم در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و سلامت باید بهره گیری و استفاده شود.

محمدی لائینی با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و معضلات در کشور گفت: مردم صبور و عاقل و انقلابی از ظرفیت‌های خوبی کشور به شمار می‌روند و برای رفع نیازهای آنان باید تلاش کرد.

وی بیکاری را از جمله مشکلات نیروهای فعال و جوان در استان ذکر کرد و گفت: باید از نخبگان و نابغه‌ها و توان شرکت‌های دانش بنیان بهره گیری کرد و صنعت، گردشگری و کشاورزی دانش بنیان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *