امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

اتصال ۲۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور صبح جمعه در حاشیه سفر به شهرستان سوادکوه و روستای جمشید آباد، با بیان اینکه در طی ۴۲ سال گذشته علی رغم همه مشکلات شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده آیم، افزود: اما گاهی پیشرفت‌ها گفته و دیده نمی‌شود و تمرکز دشمن هم بر ناامید کردن مردم است و حتی داشته‌ها را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند و این سبک جنگ شناختی است که اذهان را تغییر دهد.

وزیر ارتباطات با عنوان اینکه برخی داشته‌های ما قابل قیاس با برخی کشورها پیشرفته نیست، گفت: در طی چند سال اخیر و توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان، محصولات ایرانی همچون محصولات مخابراتی در بسیاری از کشورها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه نسل جوان قبل در جنگ و جبهه جهاد کردند، نسل امروز در عرصه علم و فناوری تلاش دارند و تصریح کرد: امروز ایران جزو ۱۰ کشور دنیا با توانایی ساخت و پرتاب ماهواره است.

این مسئول با اشاره به پیشرفت‌ها و حجم کار، گفت: اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که اراده دولت سیزدهم بر رفع این نقاط ضعف است.

زارع پور یکی از محورهایی اصلی دولت سیزدهم را عدالت و توزیع عادلانه امکانات برشمرد و سفرهایی استانی رئیس جمهور را در این راستا عنوان کرد و افزود: در دور اول تمرکز سفرها بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده و در دور جدید اتفاقات ویژه‌تری خواهد افتاد.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: اما آنچه بیشتر مردم لمس می‌کنند بخش مخابرات و ارتباطات است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طی یک سال گذشته، دو هزار روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شد، تصریح کرد: در شهرستان سوادکوه نیز ۲۴ روستا متصل شد و ۱۶ روستای باقی مانده مشکلاتش حل خواهد شد.

وی با عنوان اینکه ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، گفت: باقیمانده روستاها نیز تا سال آینده متصل خواهند شد و روستاهای گردشگری زیر ۲۰ خانوار نیز ویژه دیده می‌شوند.

زارع پور با بیان اینکه جنس کار در استان مازندران با توجه به کوهستانی بودن و پوشش جنگلی فرق دارد و گاهاً باید برای هر روستا یک سایت درنظر گرفته شود، افزود: اما برنامه اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان نیز در همان برنامه زمانی انجام خواهد شد و مشکل این روستا نیز تا پایان سال رفع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *