امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

تکذیب مشاهده پلنگ یا ببر در قائمشهر

خبری دیشب در فضای مجازی با عنوان مشاهده شدن یک قلاده پلنگ در روستای شیخ گلی قائمشهر توسط اهالی منتشر و ادعا شد با حضور نیرو‌های محیط زیست و نمونه گیری‌های انجام شده هویت این حیوان پلنگ تایید شده است.

حتی برخی‌ فعالان فضای مجازی از اهالی این منطقه خواسته بودند هنگام تردد در روستا و اطراف آن مراقب باشند و در صورت مشاهده پلنگ فورا با نیرو‌های محیط زیست تماس بگیرند.

سید محمود هادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی اهالی روستای شیخ گلی ادعا کرده بودند که صدای پلنگ یا ببر را در منطقه شنیده اند.

او افزود: محیط بانان و کارشناسان این اداره به محض دریافت گزارش عازم روستا شدند و همه مناطقی که امکان تردد حیات وحش وجود داشت را بررسی کردند.

هادیان ادامه داد: کارشناسان در بررسی محیط متوجه وجود موی حیوان وحشی شدند که روی سیم خاردار‌های محدوده روستا به جای مانده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائمشهر گفت: بررسی‌ها مو‌های بجای مانده روی سیم خاردار و رد پای حیوان وجود یک قلاده گربه وحشی را تایید می‌کند.

او با بین اینکه هیچگونه آثای از وجود پلنگ یا ببر در منطقه مشاهده نشده است، افزود: این منطقه یکی از زیستگاه‌های گربه وحشی است و مشاهده آن نیز در این محیط طبیعی است.

گربه‌های وحشی یکی از هشت گونه گربه سان منقرض نشده در ایران هستد و گزارش ها نشان می دهد پس از انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران تعداد گربه سانان ایران از ۱۰ گونه به ۸ گونه پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاه گوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی کاهش یافت که هم چنان در  برخی مناطق مازندران این گربه‌ها قابل مشاهده هستند

این نوع گربه از پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه می کند و برخی از اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه های انسان هایی که در نزدیکی محل زندگی خود هستند می رود تا پرندگانی اهلی مانند مرغ و خروس را شکار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *