امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

توزیع یک میلیون بسته معیشتی هفته وحدت در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در آیین نهضت سراسری کمک مومنانه سپاه کربلا که به مناسبت هفته وحدت و با توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان آغاز شد ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: ملت ما در دفاع مقدس یک ملت مظلوم اما افتخار آفرین، شجاع، دلیر و عاشورایی بود. اگر بخواهیم دفاع مقدس را خلاصه کنیم و بفهمیم دفاع مقدس ما چه نوع دفاعی بود. این نامگذاری‌ها آن را معلوم می‌کند که سه تیپ با نام‌های کربلا، عاشورا و حضرت امام حسین (ع) تشکیل شد. این افتخار برای مازندران در تاریخ ماند که تیپ کربلا به نام این مردم ولایت‌مدار بود.

وی با بیان اینکه در تاریخ میهن اسلامی ما نیز نخستین حکومت عاشورایی در مازندران در قرون اولیه تاریخ هجری شمسی شکل گرفت افزود: امروز هم مردم مازندران مردمی عاشورایی و ولایت‌مدار هستند که این خصیصه را همچنان به خوبی حفظ و از آن صیانت کردند. و این امر جای تبریک دارد به کارگزاران و خدمتگزاران و مردم عزیز مازندران در این خطه تاریخی و تاثیرگذار.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در دوران کرونا که رنج و محنت فراوانی به دنبال داشت. باز هم مردم ایران و مازندران انسجام و یکپارچگی خود را به عنوان یک امت اسلامی نشان دادند.

طرح کمک مومنانه شهید سلیمانی (توزیع بسته معیشتی)

سردار سلیمانی با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و نهضت کمک مومنانه در ایام کرونا یادآور شد: طرح کمک مومنانه به عنوان نرم افزار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که مردم مازندران در آن خوش درخشیدند و حدود ۱۰ درصد از کمک مومنانه‌ای که در کشور توسط بسیج و خدمتگزاران مردم جمع آوری، بسته بندی و توزیع شد مربوط به استان مازندران است. یعنی ۲۵ میلیون بسته مواد غذایی، ۲۰ میلیون بسته بهداشتی، ۷۵۰ سری جهیزیه و صدها هزار کمک دیگر مانند البسه، لوازم‌التحریر، نذورات و قربانی‌ها که همه توسط مردم عزیز مازندران به نیازمندان تقدیم شد.

وی به تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های خدمتگزار، سپاه کربلا، بسیج سازندگی استان و همکاری همه نهادها در استان مازندران اشاره کرد. و افزود: مازندران در پیاده‌سازی نرم افزارهای‌های نظام پیشتاز و الگو است. و در گام دوم انقلاب اسلامی هم با پیاده سازی سایر نرم افزارها که همان مردم سالاری اسلامی است. اعتلای جامعه اسلامی و شکل‌گیری جامعه مهدوی و تحقق دولت اسلامی را پرچمداری و مشخصه پیش‌قراولی را حفظ خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی در هفته وحدت با توزیع یک میلیون بسته غذایی و معیشتی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: برخی از مسؤولان غربی عنوان کردند ما برخلاف ایران از یک نیروی داوطلب مردمی در مواجهه با ویروس کرونا برخوردار نیستیم. مردم نقش آفرینی مهمی به صورت داوطلبانه در مواجهه با ویروس کرونا و  بحث کمک مومنانه داشته‌اند. برخی از اساتید دانشگاهی کشور اذعان دارند که نقش آفرینی مردم در سه مرحله در اوج قله به شکوه در آمد. در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس و مبارزه با ویروس کرونا و این بسیار ارزشمند است.

سردار سلیمانی: آمریکا و انگلیس در حال فروپاشی هستند.

سردار سلیمانی ادامه داد: در آمریکا ۱۷ نهاد جاسوسی وجود دارد یعنی ۱۷ سازمان، ساختار حکومتی شیطان بزرگ را پشتیبانی می‌کنند. سازمان جاسوسی ام آی ۶ استعمار پیر جهان که در گذشته بریتانیای به زعم خودشان کبیر بوده‌اند و امروز انگلیس فرسوده و یا دستگاه جاسوسی موساد در طرح‌ریزی فتنه علیه ملت‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی هستند. ما می‌بینیم که تلاش دارند انسجام ملت را هدف بگیرند و به زعم باطل خودشان تمام توانایی‌ها و استعدادهای خود را به میدان آوردند تا این مسیر ملت ایران که وحدت و همدلی است را مخدوش کنند. جلوه‌های اسلامی برای نظام سلطه خطرناک است.

وی با بیان اینکه ما با جرات و با اطلاعات و آمار می‌گوییم ۵۰ میلیون انسان گرسنه در آمریکا زندگی می‌کنند، افزود: آمریکایی که حدود ۳۳۰ میلیون جمعیت دارند میلیون‌ها کارتن خواب دارد نظام امپریالیستی و استکباری که در آن توزیع ثروت برای سرمایه داران بزرگ است. بقیه مردم عمله این نظام سرمایه داری هستند. داشتن ۵۰ میلیون فقیر ممکن است برای آنها عادی به نظر بیاید اما برای کسانی که نگاه بشری و اسلامی دارند بسیار دردناک است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ملت ایران داشته‌های خود در طبق اخلاص می‌گذارد و به نیازمندان تقدیم می‌کند و با افتخار می‌گوییم در کشور کسی گرسنه نمی‌خوابد اگر در محله‌ای گرسنه‌ای باشد مردم ما با کمک و همدلی و اقدامات مومنانه حال همسایگان خود را در می‌یابند و این را فقط در مکتب اسلام می‌توان جستجو کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ملت ایران برجسته است، اضافه کرد: ملت ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و نظام سلطه می‌بایست پیشرفت، توسعه و اعتلا را متوقف کند تا بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند. بر اساس اسناد امنیت ملی آمریکایی‌ها، که بخشی از آن منتشر شده نشان می‌دهد که اگر تا سال ۲۰۳۰ رهبری آمریکا را به جهان بازنگردانند آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد. غافل از آن هستند که آمریکا به لحاظ گفتمانی و به لحاظ ساختاری که اکنون در جهان شکل گرفته دچار فروپاشی شده و امکان برگشت وجود ندارد. تاریخ بر نمی‌گردد و به جلو خواهد رفت.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: نظام سلطه و تمدن غرب دیگر نمی‌تواند گفتمانی مطرح کند که آن گفتمان برای بشریت و انسان‌ها جذابیتی داشته باشد. هرچه داشتند بعد از دوران رنسانس عرضه کردند امروز خودشان می‌گویند که گفتمان تمدن برخاسته از دوره رنسانس که خسارت‌های بسیار بزرگی به بشریت زد. علیرغم پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایی هم که داشت. در چارچوب مقاصد شوم و توسعه طلبانه به کار گرفته شد. به ویژه بر علیه جهان اسلام و ملت بزرگ ایران، اما ملت ایران با اقتدار پیش خواهد رفت.

100 هزار بسته معیشتی در مازندران

در ادامه این برنامه سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز با تبریک این ایام مبارک، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در دهه وحدت در استان مازندران توزیع می‌شود. و این کمک‌ها از سازمان بسیج مستضعفین، خیرین، حوزه و پایگاه‌های مقاومت و سایر دستگاه‌های استان تامین شده است.

وی افزود: همدلی و همراهی خوبی در حوزه کمک‌های مومنانه در استان وجود دارد. و ما از وجود این امر مهم بهره‌مند هستیم. داشتن یک هدف واحد است که همه دستگاه‌ها را در کنار هم قرار داده و به لطف خداوند متعال همه زیر پرچم جمهوری سلامی قرار گرفتیم تا بتوانیم به افراد نیازمند کمک کنیم.

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: در مازندران به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب در بحث کمک مومنانه، در سال ۱۳۹۹ یک میلیون ۲۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد. که حدود ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۸۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. که حدود ۱۹۴ میلیارد تومان بوده است. و در سال ۱۴۰۱ تا این لحظه ۴۵۷ هزار بسته توزیع شده که مبلغ آن ۲۲۹ میلیارد تومان است. مجموعا در طول این سه سال حدود ۶۷۰ میلیارد تومان کمک مومنانه به دست نیازمندان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *