امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

بهترین هارد اکسترنال های دسکتاپ یا آرشیو

در این بخش، هاردهای اکسترنال محبوب و برتر دسکتاپی را معرفی خواهیم کرد. در این نوع هارددیسک‌ها، عرضه در ظرفیت‌های حجیم، نیازمندی به آداپتور، تنوع درگاه‌ها و پشتیبانی از RAID دیده می‌شود. این هارددیسک‌ها مانند محصولات پیشین چندان حمل‌کردنی نیستند؛ به‌همین‌دلیل، دسکتاپ نامیده می‌شوند. سیگیت، وسترن دیجیتال، لسی و ای‌دیتا بازیگران مهم این رده از هاردها در جهان و کشورمان هستند. همان‌طورکه پیش‌تر نیز گفتیم، این حافظه‌ها از هاردهای ۳٫۵ اینچی دسکتاپی استفاده می‌کنند.

بهترین هارد اکسترنال - وسترن دیجیتال My Book Desktop

وسترن دیجیتال My Book Desktop

مای بوک دسکتاپ در رده خود، یکی از محصولات خوش‌قیمت محسوب می‌شود. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگابایت‌برثانیه، پشتیبانی پیش‌فرض از exFAT، عرضه در هفت ظرفیت از سه تا چهارده ترابایت برخی از ویژگی‌های این هارد اکسترنال است. وسترن از هارد ۳٫۵ اینچی با سرعت چرخش ۵،۴۰۰ دوربردقیقه در این محصول استفاده کرده است. گفتنی است در پشت این محصول، تنها یک خروجی برای تبادل اطلاعات به‌چشم می‌خورد.

بهترین هارد اکسترنال - سیگیت Backup Plus Hub

سیگیت Backup Plus Hub

بکاپ پلاس هاب به‌دلیل داشتن دو درگاه USB در جلو خود، پسوند Hub را به‌خود گرفته است. ازنظر عملکرد، طبق ادعای وب‌سایت سازنده، تفاوتی بین این مدل با مدل Expansion Desktop وجود ندارد و در شرایط ایدئال هر دو در آزمایش‌های ترتیبی، می‌توانند به سرعتی بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ مگابایت‌برثانیه برسند. این هارد اکسترنال در شش ظرفیت چهار تا شانزده ترابایت عرضه شده است.

بهترین هارد اکسترنال - ای دیتا HM900

ای دیتا HM900

سری HM در سبد محصولات ای‌دیتا، جزو دیگر هاردهای اکسترنال رومیزی شناخته‌شده در بازار کشورمان هستند. ازنظر وزن و ابعاد، ای دیتا HM900 گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود؛ اما فقط می‌توانید مدل‌های سه و چهار و شش ترابایتی آن را سفارش دهید. ازنظر سرعت و پایداری انتقال اطلاعات، با گزینه تقریبا مشابه نمونه‌های هم‌قیمت سیگیت و وسترن دیجیتال رو‌به‌رو هستیم.

نمای جلو هارد اکسترنال دسکتاپی لسی d2 Proffesional با رنگ مشکی

لسی d2 Professional

لسی دی ۲ پروفشنال هارد اکسترنال گران‌قیمت‌تر از نمونه‌های نام‌ برده شده است و با سرعت چرخش ۷،۲۰۰ دوری و درگاه USB نوع C رسیدن به سرعت انتقال ۲۴۰ تا ۲۵۰ مگابایت‌برثانیه را ممکن می‌سازد. لسی از هارددیسک‌‌های ۳/۵ اینچی انترپرایز سیگیت در این حافظه بهره گرفته است. بدنه فلزی و عرضه در ظرفیت‌های متنوع از چهار تا شانزده ترابایت، ازجمله ویژگی‌های این محصول لسی به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *