امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

معرفی سه مدل حافظه SSD ای‌دیتا XPG از نوع PCIe

چند سال قبل که SSDهای ساتا ۲.۵ اینچی عرضه شدند، توانستند با سرعت چند برابری نسبت به هارد دیسک‌ها، به سرعت جای پای خود را در بازار محکم کنند و مورد توجه کاربران قرار بگیرند. اما چند سال بعد مدل‌های M.2 PCI Express از راه رسیدند تا با سرعتی در حد چندین گیگابایت بر ثانیه و ابعاد به مراتب کوچکتر بر مدل‌های ساتا غلبه کنند. ای‌دیتا از برندهایی است که مدل‌های متنوع ساتا و PCIe را در سبد محصولات خود دارد. در این مطلب قصد داریم ۳ مدل پرچمدار از سری گیمینگ اکس‌پی‌جی که با با PCIe نسل ۳ و ۴ سازگار هستند را معرفی کنیم.

این SSDها به ترتیب قیمت (از کم به زیاد) شامل این مدل‌ها هستند:

  • اکس‌پی‌جی SPECTRIX S40G از نوع PCIe Gen3x4 با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و مجهز به نورپردازی RGB
  • اکس‌پی‌جی SX8200 Pro از نوع PCIe Gen3x4 با ظرفیت یک ترابایت
  • اکس‌پی‌جی GAMMIX S70 BLADE از نوع PCIe Gen4x4 با ظرفیت یک ترابایت

همان طور که اشاره شد، دو مدل اول، از نوع PCI Express نسل سوم هستند و مدل آخر امکان بهره بردن از سرعت دو برابری PCI Express نسخه ۴.۰ را دارد. البته هر دو استاندارد PCI Express کاملا با هم سازگار هستند و می‌توانید یک SSD با نسخه سوم را روی مادربردی مجهز به درگاه نسل چهارم نصب کنید یا برعکس. در این صورت حداکثر سرعت حافظه SSD به حداکثر میزان ممکن در نسل سوم (در عمل در حدود ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه) محدود می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی و قیمت این سه مدل را با هم مقایسه کنید:

اکس‌پی‌جی

هر یک از این سه مدل کاربران متفاوتی را هدف قرار داده‌اند. برای مشاهده تفاوت‌های این سه مدل و معرفی آنها ویدیوی را تماشا نمایید.

SSDهایی که معرفی شدند با گارانتی ۵ ساله آونگ به فروش می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *