امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

بهترین هاردهای اکسترنال اقتصادی

این دسته از هارد اکسترنال‌ها که بخش مهمی از بازار را تشکیل می‌دهند، با طراحی ساده و ابعاد مناسبشان گزینه مناسبی برای حمل روزانه هستند و کاربری‌های عادی را به‌خوبی پوشش می‌دهند. در این دسته، از ضد‌آب‌بودن و طراحی خاص و البته هزینه اضافی برای آن‌‌ها خبری نیست. همه هاردهای اکسترنال این رده از نوع ۲٫۵ اینچی و با سرعت چرخش ۵،۴۰۰ دوربردقیقه هستند.

بهترین هارد اکسترنال - توشیبا Canvio Basics

توشیبا Canvio Basics

توشیبا Canvio Basics ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین هارددیسک اکسترنال این شرکت محبوب محسوب می‌شود. این هارد اکسترنال با ظرفیت‌های مختلفی از پانصد گیگابایت تا چهار ترابایت در بازار عرضه شده است و همه آن‌ها از نسل اول استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، در تئوری می‌تواند با حداکثر سرعت پنج گیگابیت‌بر‌ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. طراحی توشیبا Canvio Basics ساده و باریک و به‌اصطلاح مینیمالی است. این هارددیسک ۲٫۵ اینچی به‌قدری کوچک است که به‌راحتی در کف دست جای می‌گیرد.

بسته به ظرفیت هارددیسک، وزن آن‌ها هم متغیر است؛ به‌طوری‌که مدل پانصدگیگابایتی فقط ۱۴۰ گرم وزن دارد و مدل‌های یک و دوترابایتی ۱۰ گرم سنگین‌ترند و وزن مدل چهارترابایتی نزدیک به ۲۲۰ گرم است. بنابراین به‌جز مدل چهار‌ترابایتی، بقیه مدل‌ها به‌قدری سبک طراحی شده‌اند که به‌سختی متوجه وزن آن در دستتان خواهید شد. نکته دیگری که درباره Canvio Basics باید اشاره کنیم، این است که بدنه این هارددیسک روکشی کاملا مات دارد و اثرانگشت روی آن باقی نمی‌ماند؛ بنابراین، ظاهر هارددیسک همیشه تمیز باقی می‌ماند. این هارددیسک فقط در رنگ مشکی عرضه شده است.

بهترین هارد اکسترنال - وسترن دیجیتال My Passport

وسترن دیجیتال My Passport

طراحی مینیمال و ابعاد مناسب و عرضه در ظرفیت‌های یک، دو، چهار و پنج ترابایت وسترن دیجیتال My Passport را به هاردی مناسب و خوش‌اندازه از برندی معتبر تبدیل کرده است. البته در این هارد اکسترنال از مقاومت دربرابر ضربه خبری نیست. وزن مدل‌های یک و دوترابایتی فقط ۱۲۰ گرم و وزن مدل‌های دیگر ۲۱۰ گرم است. در این حافظه، وسترن دیجیتال از درگاه Micro USB نوع B استفاده کرده و سرعت نوشتن و خواندن در آن درصورت اتصال به درگاه USB 3.0 بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ مگابایت خواهد بود.

بهترین هارد اکسترنال - وسترن دیجیتال Elements

وسترن دیجیتال Elements

دیگر هارد اکسترنال اقتصادی و اندازه‌مناسب وسترن دیجیتال در بازار کشورمان محصولات سری Element هستند که در پنج ظرفیت یک تا پنج ترابایت عرضه می‌شوند. این هارد همانند سری My Passport، دربرابر ضربه مقاوم نیست و ازنظر وزن و سرعت انتقال اطلاعات، تفاوت چندان محسوسی با مای پاسپورت ندارد.

بهترین هارد اکسترنال - سیگیت Expansion

سیگیت Expansion

سیگیت Expansion یکی از هاردهای اکسترنال جذاب بازار ایران محسوب می‌شود. ابعاد مناسب و وزن ۱۷۰ و ۲۳۰ گرمی در مدل‌های مختلف و عرضه در پنج ظرفیت یک تا پنج ترابایت، ازجمله ویژگی‌های این حافظه به‌شمار می‌رود. این هارد اکسترنال فقط در رنگ مشکی روانه بازار شده و سیگیت از درگاه میکرو USB نوع B در این حافظه استفاده کرده است. طبق انتظار، از درگاه USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *