امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

گلکسی بوک فولد، اولین لپ تاپ مجهز به صفحه‌نمایش تاشو سامسونگ، سال آینده عرضه می‌شود

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، سامسونگ قصد دارد سال آینده میلادی لپ‌تاپی به نام گلکسی بوک فولد را با صفحه‌نمایش تاشدنی روانه بازار کند.

مدت بسیار کمی از معرفی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ سامسونگ می‌گذرد؛ گوشی‌های هوشمندی که به صفحه‌نمایش تاشدنی مجهزند. درحالی‌که سامسونگ توانسته است حضورش را در بازار تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو پر‌رنگ‌تر از گذشته کند، به‌نظر می‌رسد برنامه‌های بیشتری برای استفاده از چنین صفحاتی دارد.

به‌گزارش XDA-Developers، سامسونگ قصد دارد صفحه‌نمایش تاشدنی را این بار به بازار لپ‌تاپ‌ها بیاورد و از آن در محصولی به نام گلکسی بوک فولد استفاده کند. این اطلاعات را افشاگری با حساب کاربری Ice Universe در فضای مجازی قرار داده است.

به‌گفته‌‌ افشاگر، نام کامل لپ‌تاپ مدنظر گلکسی بوک فولد ۱۷ است که عدد ۱۷ به‌احتمال فراوان به ابعاد صفحه‌نمایش دستگاه اشاره می‌کند. تصویری که افشاگر منتشر کرده، تنها نامی از محصول مدنظر را شامل می‌شود.

گزارش‌هایی وجود دارد که گفته‌های افشاگر را تأیید می‌کنند. یکی از این گزارش‌ها به می ۲۰۲۱ برمی‌گردد؛ زمانی که سامسونگ دیسپلی در رویدادی به محصولاتی اشاره کرد که از صفحه‌نمایش تاشدنی این شرکت استفاده خواهند کرد. یکی از این محصولات نیز لپ‌تاپی ۱۷ اینچی بود که گفته شد از صفحه‌نمایش تاشدنی استفاده می‌کند. شما می‌توانید در ویدئو زیر نیز جزئیات جالب لپ‌تاپ مدنظر را مشاهده کنید.

در این ویدئو، می‌توان لپ‌تاپی را مشاهده کرد که از دو صفحه‌نمایش به یکدیگر متصل‌شده تشکیل می‌شود و کاربر می‌تواند در زمان دلخواه با گسترده‌کردن دستگاه از صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی بهره ببرد. باید در نظر داشت که برنامه‌های سامسونگ، تنها به استفاده از صفحه‌نمایشی با قابلیت تاشدن ختم نمی‌شود؛ بلکه احتمال دارد ویژگی‌های بیشتری نیز به لپ‌تاپ مدنظر اضافه شود.

از ویژگی‌های ذکرشده می‌توان به امکان افزودن دوربین مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش به لپ‌تاپ ۱۷ اینچی گلکسی بوک فولد اشاره کرد. این ویژگی هم‌اکنون در گلکسی زد فولد ۳ وجود دارد و ممکن است در آینده از گوشی‌‌های هوشمند به لپ‌تاپ‌ها نیز راه یابد. البته باید گفت سامسونگ، تنها شرکتی نیست که محصولی با صفحه‌نمایش تاشدنی در دست ساخت دارد؛ زیرا شرکت لنوو نیز محصولی با ویژگی مشابه معرفی کرده است که تینک پد ایکس ۱ فولد نام دارد.

گلکسی بوک فولد ۱۷ سامسونگ

در گزارش WCCFTech نیز اطلاعات بیشتری از محصول در دست تولید سامسونگ ارائه می‌شود. در این گزارش آمده است که گلکسی بوک فولد مانند دو تبلتی است که با لولایی به یکدیگر متصل شده‌اند؛ درست مانند مکانیزمی که در سرفیس دئو مشاهده می‌شود. در حالت عادی، کاربر به صفحه‌نمایشی ۱۳ اینچی دسترسی دارد و زمانی که لپ‌تاپ به‌صورت گسترده درآمد، کاربر به صفحه‌نمایشی ۱۷ اینچی دسترسی خواهد داشت. 

متاسفانه مشخص نیست گلکسی بوک فولد مبتنی‌بر سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود یا سامسونگ از اندروید یا سیستم‌عامل دیگری برای لپ‌تاپ جدیدش استفاده خواهد کرد. بااین‌حال، شرکت کره‌ای برای بهره‌گیری بهتر از حالت چندوظیفگی به سیستم‌عاملی نیاز خواهد داشت که بتواند بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد. اصولا در این مواقع باید به‌سراغ ویندوز رفت.

هر دو بخش از صفحه‌نمایش حساس به لمس هستند و در حالت عادی، یکی از صفحه‌نمایش‌ها به‌صورت کیبورد مجازی عمل می‌کند؛ اما کاربر می‌تواند با اتصال کیبورد و ماوس به دستگاه، استفاده‌ بهینه‌تری در حالت گسترده داشته باشد. درادامه، تصویری از محصول احتمالی سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

گلکسی بوک فولد ۱۷ سامسونگ

سامسونگ سابقه‌ای طولانی در بازار لپ‌تاپ‌ها دارد و باید دید چگونه می‌تواند از تجربه بلندمدت و مهارتی که در زمینه تولید گلکسی زد فولد ۳ به‌دست آورده است، در تولید گلکسی بوک فولد استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *