امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-18
اشتراک گذاری:

اجرای ۱۳۴۶ پروژه طرح هادی در ۷۶۱ روستای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر آسمانی مقدم پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد، افزود: برای این روستاها طرح هادی تهیه شده است ولی در زمینه اجرا نسبت به میانگین شاخص کشور در استان پایین هستیم.

وی با عنوان اینکه شاخص اجرایی در حوزه اجرای طرح هادی دارای عقب ماندگی هستیم، عدم تأمین زمین کافی توسط بنیاد مسکن در روستاها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: بنیاد مسکن موظف هست اراضی مورد نیاز را احصاء کند و دستگاه‌های دولتی اراضی که در محدوده دارند در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

وی با اظهار اینکه بیشترین خدمات در روستاها باید انجام شود، افزود: با اعتبارات سال جاری اجرای طرح هادی رد ۷۶۱ روستا انجام شد و هزار و ۳۴۶ پروژه طرح در آن پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعتبار پیش شده ملی و استانی طرح هادی را ۶۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از مجموع اعتبارات ۱۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی پیش بینی شد که ۵۴ درصد معادل ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

آسمانی مقدم با عنوان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای طرح‌های هادی پیش بینی شد که دو برابر اعتبارات استانی بوده است، افزود: ۳۴۵ میلیارد تومان معادل ۸۴ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی از پیش بینی ۱۷۵ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای برای استان خبر داد و گفت: طبق قانون این قیر باید به صورت مستقیم برای آسفالت استفاده شود و این درحالی بود که تا دو سال قبل از آن به صورت تهاتری استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اظهار اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور برای طرح‌های بنیاد مسکن پیش بینی شده است، افزود: از این میزان ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی و ۵۰ میلیارد تومان برای جابجایی روستاهای درمعرض خطر پیش بینی شد و تاکنون ۱۰ درصد اعتبارات به صورت نقدی تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: طرح هادی ۵۴۰ روستای استان نیازمند تأمین اعتبار بوده و تاکنون اعتبار مورد نیاز آن تخصیص داده نشده است و برای بازنگری طرح هادی هر روستا ۱۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *