امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

رصد و کنترل بازار با هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی

به گزارش بلاغ، روح‌الله سلگی در جمع خبرنگاران از تشکیل قرارگاه تبیین مردمی‌سازی اقتصاد در استانداری مازندران خبر داد و اظهار کرد: در استان باتوجه به شرایط جدید اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها، استاندار مازندران قرارگاه تبیین مردمی‌سازی اقتصاد را در استانداری مازندران تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه همه روزه جلسات با عنوان کمیسیون امنیتی با حضور دستگاه‌های مختلف اقتصادی در دستور کار قرار دارد، گفت: بنا هم بر این است دستگاه‌های امنیتی بتوانند در حقیقت مراکز اصلی احتکار را شناسایی و برخورد قاطع صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی محکم پای کار است و همه روزه گشت‌ها فعال است، اضافه کرد: همچنین به فرمانداران و بخشداران نیز ابلاغ شده قرارگاه تبیین مردمی‌سازی اقتصاد را در سطح استان تشکیل دهند و برای مردم برخلاف آنچه که رسانه‌های ضدانقلاب درصدد تخریب سیاست اقتصادی دولت هستند، به تبیین این مهم می‌پردازند تا برای مردم همه مسائل روشن شود.

این مسئول با اعلام اینکه با جبهه جنگ روانی چند ضلعی مواجه هستیم، تصریح کرد:  بالاخره بخشی در داخل و بخشی هم در خارج در پی ضربه زدن به انقلاب هستند ولی ما و همه دلسوزان باورمان این است چاره‌ای جز این تحول اقتصادی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دولت شیشه‌ای و شفاف در گرو این است که اقتصاد ما از این پیچ و خم‌ها و  بسترسازی‌هایی که با رانت است خارج کند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاری که دولت نشانه گرفته همین ساماندهی این شهرآشوب اقتصادی است و با اجرای این مهم هم حق مردم به خودشان برگردانده می‌شود و هم حق مردم برای سرمایه‌گذاری.

وی ادامه داد: اشتغال، پیشرفت کشور و انسداد این ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حال پایمال  شدن و یا حیف و میل شدن بود که مقرر شد در دو قالب بخشی در قالب یارانه به مردم و بخشی دیگر به‌صورت توسعه کشور و اشتغال پایدار در نظر گرفته شود.

سلگی با اعلام اینکه مردم به هیچ وجه نگران این وضعیت نباشند و حتما طعم شیرین این اقدام اقتصادی را خواهند چشید، یادآور شد: ما به عنوان خادمان مردم در استان قول می‌دهیم شبانه‌روز رصد و کنترل کنیم و با محتکران برخورد کنیم.

سلگی با بیان اینکه نانوایان متخلف که آرد را به‌صورت غیرقانونی از شبکه خارج کنند، به شدت برخورد خواهیم کرد، افزود: امروز از دو کارخانه احتکار روغن گزارش‌ شده است که با  متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برخی تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی هم در حال احتکار کالا هستند همین فاصله اعلام تا اعمال هدفمندسازی یارانه‌ها اوج قاچاق است و در این زمینه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شبانه‌روزی فعال هستند و به مردم قول می‌دهیم تمام تلاش‌های خود را در دستور کار داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته رصد اطلاعاتی و هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی را در دستور کار داشتیم تا بازار به نحو شایسته کنترل شود، گفت: افراد سودجو که منافع مردم برایشان مهم نیست به اشد مجازات محکوم می‌شوند و دستگاه‌ قضایی نیز بدون مماشات برخورد خواهد کرد‌.

مشکلی در تامین روغن وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه تولید مازاد مرغ در استان داریم، گفت: ۱۱ درصد تولید مرغ کشور مربوط به استان است.

حسن عنایتی با بیان اینکه ۱۱ درصد مرغ کشور در استان تولید می‌شود، افزود: ۴۰ درصد جوجه ریزی دنیا و مرکز مرغ لاین خاورمیانه در استان وجود دارد.

 عنایتی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اظهار کرد: یکی از بخش های مهم در حوزه امنیت غذایی و تامین غذای جامعه، جهاد کشاورزی است.

 وی ادامه داد: در شرایط فعلی دولت به این نتیجه رسید در تامین و توزیع مواد غذایی متناسب سازی کند و به نوعی جراحی اقتصادی داشته باشد.

این مسئول افزود: خوشبختانه با وفاق و همدلی که در اجزا و ارکان جهاد کشاورزی وجود دارد توانستیم بازار را به خوبی مدیریت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تلاش های شبانه روزی جهاد کشاورزی سبب شد کمبود و نگرانی در تامین مواد غذایی در شب عید و ایام نوروز شاهد نبودیم.

این مسئول بیان کرد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و بخش کشاورزی آمادگی کامل دارد تا این طرح به خوبی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: مشکلی در تامین روغن وجود ندارد چراکه در مازندران ۱۱ کارخانه تصفیه روغن وجود دارد که روغن خام در استان برای مصرف هم استانی ها و کشور تصفیه خواهد شد.

عنایتی درباره لزوم مصرف کودهای فسفات و پتاس در زمین های کشاورزی استان گفت: مصرف این کودها به عنوان کود پایه افزایش یابد و بایدشاهد ارتقا مصرف در اراضی کشاورزی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *