امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

مجوز ۲۷.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید اسماعیل هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران همچنین از جذب ۲.۵۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب چهار طرح طی سال گذشته در استان خبر داد.

وی گفت که ۵.۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی هم سال گذشته در قالب ۲ طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک شهرستان آمل و یک طرح در حوزه درمان شهرستان چالوس جلب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تامین منابع مالی قانون بودجه مازندران سال ۱۴۰۰ در مازندران ۹۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت : در راستای شناسایی، احصا و تشکیل پرونده اموال منقول مازاد برای مولدسازی و یا فروش و ارسال به اموال دولتی در استان در سال گذشته ۱۶ پرونده تشکیل شد که پنج پرونده در کارگروه استانی تصویب و به اداره کل اموال دولتی ارسال شد.

وی افزود : پارسال هشت مورد از اموال دستگاه‌های دولتی مازندران به ارزش یک‌هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال به فروش رفت که تاکنون برای دریافت ۹۶۱ میلیارد ریال از سوی خزانه استان تاییدیه صادر شده است.

هاشمی یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته را تک برگی کردن اسناد مالکیت دولت برشمرد و گفت که تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۵۱۶ سند تک برگی املاک صادر و به خزانه استان تحویل شد.

وی همچنین از شناسایی ۲۲ مورد قوانین و مقررات مُخل کسب و کار و تکمیل ۱۱ کاربرگ به منظور طرح در هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار در استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ مبلغ یک‌هزار و ۴۹ میلیارد ریال اوراق تسویه از محل اعتبارات قانون بودجه صادر شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران تحقق ۱۲۷ درصدی درآمدهای عمومی نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را هم از دیگر شاخص های اقتصادی قابل اعتنای استان برشمرد و گفت که این میزان تحقق درآمدهای عمومی نسبت به سال ۹۹ رشد ۷۴.۲ درصد دارد.

وی مجموع درآمدهای عمومی وصولی را ۴۹ هزار و ۴۹۶ میلیارد  ریال اعلام کرد و گفت که ۴۶ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال از این مبلغ از محل درآمدهای مالیاتی و ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال هم از محل سایر سایر درآمدها محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *