امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

با مدیریت مالی، ثروتمند شوید

ازار مالی مجموعه ای از دارایی‌های متعدد است و هنگامی که با گزینه های مختلف سرمایه‌گذاری روبرو شویم، در انبوهی از گزینه‌ها غوطه‌ور می‌شویم که انتخاب گزینه مناسب و صحیح را دشوار می کند.
در ابتدا، لازم است چند نکته مفید برای تقویت مدیریت مالی خود را بررسی کنیم:


اول: قدر پول خود را بدانید
برای یادگیری نحوه مدیریت امور مالی، باید بدانید که پول شما از کجا می آید و کجا می رود.
درآمد خود را هر ماه ثبت کنید و سعی کنید عادات خرج خود را تجزیه و تحلیل کنید.
هزینه های خود را طبقه بندی کنید و در صورت لزوم اولویت هریک را مشخص کنید.


به این سوالات پاسخ دهید؟
آیا شما بیش از حد برای کارهای غیرضروری هزینه می‌کنید؟ آیا می توانید برنامه خود را تنظیم کنید تا بیشتر پس انداز کنید؟ به یاد داشته باشید، همیشه قبل از خرج کردن، فکر کنید.


دوم: درآمد بیشتری ایجاد کنید
درآمد متداول به شما کمک می کند تا از پس هزینه های زندگی روزمره برآیید، اما به طور معمول، به ثروتمند شدن شما کمک نمی کند. بنابراین، باید راه های ایجاد درآمد جدید را پیدا کرد:
سرمایه گذاری در ابزارهای مالی مانند اوراق قرضه، سهام، صندوق های سرمایه گذاری و مواردی از این دست؛ این روش ها دارای سطح مشخصی از ریسک هستند و شما می توانید هر کدام که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید، مقداری از پول نقد خود رابه آنها اختصاص دهید و منتظر بازگشت سرمایه خود و سود آن شوید.
سپرده گذاری بانکی یا خرید محصولات بیمه ای؛این گزینه در واقع نتیجه ای مشابه نتیجه اول دارد، اما تفاوت در این است که شما کنترل را به بانک یا شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید تحویل می دهید.با این کار شانس بیشتری برای کسب سود نسبت به ضرر خواهید داشت، اما درصد سود شما کمتر خواهد بود.
برای رشد سرمایه خود در طرح های سکوی تامین مالی جمعی سرمایه گذاری کنید.
سرمایه گذاری در سکوی تامین مالی جمعی، یکی از بهترین و عاقلانه ترین راه‌ها برای رشد سرمایه برای افرادی است که نمی خواهند در ابتدای ورود به سرمایه گذاری، سرمایه زیادی را به خطر بیندازند، است.


مدیریت ریسک
سکوی تامین مالی جمعی با داشتن تیم کاملا حرفه ای و متخصص و با سابقه طولانی حضور در بازارسرمایه اقدام به ارزیابی دقیق طرح ها می کند. «هم آفرین» به همین میزان بررسی بسنده نمی کند و طرح ها را برای ارزیابی به سایر سیستم و سامانه های اعتبارسنجی نیز ارائه می کند تا طرحی که به سرمایه گذاران معرفی می‌شود، کاملا دقیق و مطمئن باشد.
از طرف دیگر، این سکوها با انعقاد قرارداد با سایر نهادها و صندوق های مالی، اصل سرمایه و سود آن را بسته به شرایط هر طرح با شرایط مختلف تضمین می کند.


سرمایه گذاری آسان
هر سرمایه گذار با ثبت نام در سکو با حداقل مبلغ می تواند در هر کدام از طرح هایی که بر روی سکو منتشر شده است به راحتی سرمایه گذاری کند.


بازگشت سرمایه
طرح های منتشر شده بر سکو معمولا کوتاه مدت بوده و به طور میانگین زمان سرمایه گذاری در این طرح ها از 3 ماه تا یک سال است؛ ضمن این‌که برخی از طرح ها دارای بازار ثانویه هم هستند و امکان خرید و فروش گواهی شراکت مربوط به طرح ها امکان پذیر است.


سود جذاب و قابل توجه
سود سالانه این طرح ها به مراتب بیشتر از سپرده گذاری بانکی و دوره بازپرداخت آن هم انعطاف پذیر است. همچنین سرمایه گذاران می توانند در هر طرحی که میزان و نحوه پرداخت سود آن را مناسب دیدند به راحتی سرمایه گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *