امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

راهنمای صفر تا صدی راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی (1)

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع با اندکی پشتکار و صبر می‌تواند به راحتی انجام شود.

در عصر حاضر و شاید بتوان گفت بعد از ایام کرونا، نقطه عطف بازارها، کسب‌وکارهای اینترنتی بودند. در آن ایام به واسطه شرایط پیش آمده خیلی از افراد به فکر تغییر شغل افتادند و کسب‌وکارهای اینترنتی و فروش‌ آنلاین رونق گرفت. در واقع این کسب‌وکارها هم کار مردم را برای خرید راحت می‌کنند و هم برای افرادی که قصد ایجاد کارآفرینی دارند، مناسبند. اما پول درآوردن از شبکه‌های اجتماعی و استفاده از این فضا به عنوان یک بستر مناسب برای ارتباط با مشتری سختی‌های خودش را دارد و اگر به عوامل و مهارت‌های مختلف توجه نکنید، هیچ قدمی نمی‌توانید بردارید.

از این به بعد در یک سری گزارش هفتگی قرار است، راهکارهای مناسبی برای شروع کسب‌وکار اینترنتی و دیده شدن مطالبتان در سایت‌های فروش به شما ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.

برای رسیدن به یک سطح درآمدی باید ببینید که ایده شما چه سودی برای کاربران دارد

 

ایده بسازید

اگر در خانه نشستید و قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی و اینترنتی را دارید در ابتدا باید بدانید این راه پیچیده نیست و قطعا به یک ایده مناسب و اندکی صبر نیاز دارد.

در ابتدا به فکر یک ایده باشید. یک ایده خلاقانه برای کسب و کار خود پیدا کنید. به نیازهای بازار، علاقه‌مندی‌های شخصی خود و نوآوری‌های جدید فکر کنید.

با خودتان روراست باشید و جیبتان را در نظر بگیرید. اگر سرمایه کمی دارید، نباید به سراغ ایده‌های عجیب و غریب بروید و بهتر است با یک نوآوری کوچک شروع کنید. توجه کنید که قرار نیست شما یک ماشین یا قطعه را دوباره از نو بسازید، بلکه یک بهبود کوچک در محصولات و خدمات موجود در بازار می‌تواند آن را تبدیل به یک محصول کاملا متفاوت و متمایز کند و پول خوبی نصیب شما شود.

در واقع برای رسیدن به یک سطح درآمدی باید ببینید که ایده شما چه سودی برای کاربران دارد، اگر یک خدمات می‌دهید یا قرار است محصولی را بفروشید، چه فرقی با دیگران دارید و چرا باید شما را انتخاب کنند.

ایده اول یا ایده بهتر؟

به طور کلی نباید ذهنتان را درگیر این کنید که به یک ایده بکر برسید و سپس آن را اجرایی کنید. این ایده اولی بودن تا اندازه‌ای خوب است ولی تضمین کننده موفقیت شما در این راه نیست.

ایده خلاق از  ذهن نابغه می‌آید؟

می‌توان گفت این که برای داشتن یک ایده باید نابغه باشید هم درست نیست. گزاره درست این است که ایده مناسب از نیازهای ساده ما نشات می‌گیرد. یعنی اگر نگاهی به مشکلات ریز و درشت در زندگی روزمره داشته باشیم و در صدد حل آنها قدم برداریم، نصف بیشتر راه را رفته‌ایم و به یک ایده کاربردی رسیده‌ایم.

جامعه هدف

پس از داشتن ایده توصیه می‌کنیم شتابزده عمل نکنید و کمی بازار را بسنجید. ببنید مثلا خدمات یا محصولات شما برای چه قشری از جامعه کاربردی است. خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند یا آقایان یا هردو؟ این محصول برای چه سنی مناسب است؟ قیمت و پشتیبانی رقیب را در نظر بگیرید و از  افراد شاغل و با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

یادتان باشد هرچه دقیق‌تر بازار هدفتان را بشناسید، درصد موفقیتتان بیشتر است…

در ادامه این سری گزارشات در روزهای آتی به مبحث  فروش محصولات در بسترهای متفاوت، طراحی و ثبت سایت، راهنمایی‌هایی در رابطه با سئو، نحوه تعامل با مشتری و … می‌پردازیم

منبع: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *