امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-11
اشتراک گذاری:

۸۰۰میلیارد تومان پرونده تعزیراتی در مازندران تشکیل شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران سید محمد جعفری در جلسه معارفه سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان افزود: امسال احتکار ۱۲ میلیارد تومانی در استان نیز کشف و پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امسال دو احتکار روغن چهار هزار تنی و ۲ هزار تنی را نیز در مازندران با تلاش شبانه روزی همکاران کشف شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: سعی بر این است که بازار برنج، کیوی و مرکبات نیز نیز با هدف متعادل شدنقیمت مدیریت شود تا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده بتوانند بهره مند شوند.

وی ادامه داد: با ورود دولت به بازار برنج و اقدام به خرید توافقی شاهد افزایش قیمت ارقام برنج پرمحصول در بازار هستیم و تا چند روز آینده رکود برنج را در بازار شاهد نخواهیم بود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بزودی چارت تشکیلاتی معاونت بازرگانی ابلاغ می شود، گفت: فعالیت و کار در حوزه معاونت توسعه بازرگانی ساعت و زمان نمی شناسد و همکاران شبانه روزی پای کار هستند و بازار را رصد، پایش و کنترل می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: با واگذاری وظیفه کنترل بازار محصولات اساسی به وزارت جهاد کشاورزی، دغدغه تولیدکنندگان این محصولات برطرف شد و جهاد کشاورزی فرآیند تولید تا پس از تولید و بازار محصول کشاورزی را تحت کنترل و پایش دارد و ارزش افزوده محصولات را ارتقا داده است.

رعیت پناه بیان کرد: مازندران ۱۱ درصد تامین سبد غذایی کشور را بر عهده دارد و استان معین تهران هم است و توانست به خوبی از پس تنظیم بازار بر بیاید و با انرژی مضاعف همکاران حوزه تنظیم بازار کار را پیش بردند و در این راستا نیاز به تجهیزات، امکانات و ساختار نیروی انسانی است تا وظایف محوله را به خوبی انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همکاران این معاونت با دست خالی و با توان مضاعف توانستند به خوبی بازار را پیش ببرند تا کمبودی در تامین اقلام اساسی استان وجود نداشته باشد و توانستند کارنامه موفقی داشته باشند.

رعیت پناه گفت: توان بالفعل در مازندران در بحث تنظیم بازار وجود دارد و از همکاران معاونت توسعه بازرگانی در این راستا تقدیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تشکل های تخصصی استان باید زمینه ورود و فروش محصولات را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنند و در این زمینه باید توانمند شوند.

در این مراسم سید شبر موسوی به عنوان سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب و از تلاش های سید حسین اسلامی در زمان تصدی این مسوولیت تقدیر شد.

سید حسین اسلامی طی حکمی به عنوان بخشدار مرکزی محمودآباد منصوب و مشغول به کار شد.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *