امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

۶۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در مازندران مصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی ظهر پنجشنبه در دیدار مدیران امور مالیاتی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی مصوب استان در سال قبل بوده است، افزود: میزان وصولی مالیاتی طی سال قبل چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که رشد ۶۸ درصدی داشته است.

وی با اظهار اینکه میزان تحقق مالیات سال قبل ۱۳۰ درصد رشد یافته بود، افزود: امسال شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان درنظر گرفته شد و رشد این رقم بودجه برای استان ۸۴ درصد بوده است این درحالی که در سال قبل ۹۴ درصد از درآمدهای عمومی استان از درآمدهای مالیاتی بود و این میزان رقم مصوب چالش برانگیز است.

وی ادامه داد: کاهش پنج درصد مالیاتی افراد حقیقی، کاهش عوارض و کاهش ضریب ارزش افزوده برخی از کالاهای اساسی سبب می‌شود که در وصول درآمدهای مالیاتی اثرگذار خواهد بود.

اسلامی یادآور شد: عایدی استان طی سال قبل از مالیات و عوارض ارزش افزوده پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۶۳۳ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت مستقیم پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران فرهنگ سازی در زمینه امور مالیاتی را ضروری دانست و گفت: سال قبل ۷۳ میلیارد تومان در قالب عوارض ارزش افزوده به شهرداری ساری پرداخت شده است و بخش قابل توجهی از عوارض به شهرها و روستاها برمی گردد.

وی تصریح کرد: نرخ مالیاتی در بخش مشاغل و اصناف را هفت درصد، ۳۵ درصد مالیات اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، ۲۵ درصد مالیات اشخاص غیردولتی و مابقی سایر منابع را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *