امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

۴۰ درصد پزشکان متخصص مازندران با بیمه سلامت قرارداد ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول ظفرمند ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پوشش همگانی بیمه را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: در هفته اخیر ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت شده است.

وی با اظهار اینکه با طراحی شیوه‌های الکترونیک ارتباطی، مراجعه حضوری بیمه شدگان به کارگزاری‌ها کاهش یافت، گفت: توانستیم ۵۰۰ نفر از بیماران را فقط با ارائه کد ملی و تلفن از سوی مددکار، روی تخت بیمارستان‌ها بیمه کنیم.

وی به نقش محوری الکترونیکی شدگان خدمات بیمه سلامت یادآور شد: از دی ماه ۱۴۰۰ هزار دستگاهی غیر از مسیر الکترونیک خدمات ارائه دهد، مشمول تخلف می‌شود و دستگاه‌ها مکلف هستند برای ارائه خدمات به سامانه‌های نوین الکترونیکی مراجعه کنند.

ظفرمند تصریح کرد: رسیدگی به اسناد بیمه‌ای برای ارائه خدمات از طریق سامانه انجام می‌شود و سرانه تجویز داروها نیز با الکترونیکی شدن نسخه‌ها کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به مصرف استاندارد داروها افزود: هزینه داروهای مصرف بی رویه و خارج از محدوده را پرداخت نمی‌کنیم و طبق استاندارد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص در مطب‌ها با بیمه سلامت قرار ندارند و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا همه ارکان ارائه دهنده خدمات سلامت وارد میدان شوند و اگر بتوانیم پزشکان خارج از قرارداد را وارد عرصه کنیم، بهتر می‌توان به ارائه خدمات پرداخت.

ظفرمند با عنوان اینکه در حال حاضر مسیر ارائه نسخه کاغذی برای پزشکان فوق تخصص به دلیل نداشتن قرارداد با بیمه سلامت باز است، گفت: باید کاری کنیم که همه پزشکان وارد میدان شوند.

مدیرکل بیمه سلامت با اظهار اینکه در حال حاضر تمامی روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: برخی بیمه شدگان شهری نیز تحت پوشش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *