امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-13
اشتراک گذاری:

۱۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم مازندران مبارزه شیمیایی شد

عبدالرحمن زاغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، اظهار کرد:  تاکنون مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در ۹۹ هزار و ۹۴۵ هکتار از مزارع گندم استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در ۶۹ هزار و ۶۶۷ هکتار از مزارع گندم مازندران انجام شد، افزود: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در ۲۶ هزار و ۹۲۴ هکتار، کشیده برگ در ۳۲ هزار و ۳۴ هکتار و توام(دومنظوره) در ۱۰ هزار و ۷۰۹ هکتار از مزارع گندم مازندران صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم استان از سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، پوماسوپر، تیفیس و ویکیلیس استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها در ۲۸ هزار و ۴۶۲ هکتار از مزارع گندم مازندران صورت گرفت، افزود: مبارزه با بیماری‌های سفیدک سطحی در ۵ هزار و ۶۰۹ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳ هزار و ۹۷۵ هکتار، زنگ زرد در ۲ هزار و ۱۳۲ هکتار، لکه خرمایی در ۲ هزار و ۴۳۲ هکتار، فوزاریوز خوشه در ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار و توام(سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی) در ۶ هزار و ۷۱۴ هکتار از مزاع گندم مازندران با استفاده از سموم تیلت و فولیکور انجام شد.

زاغی گفت: مبارزه با آفات در یک‌هزار و ۸۱۶ هکتار از مزارع گندم شامل مبارزه با حلزون در یک هزار و ۶۷۴ هکتار، سوسک لما در ۹۰ هکتار، کرم مفتولی در ۱۵ هکتار، شته در ۱۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۲۷ هکتار از مزارع گندم با استفاده از سموم گرانول دیازینون انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *