امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

گزینش جذب معلمان با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود

به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با هسته گزینش دستگاه‌های اجرایی که به مناسبت فرارسیدن ۱۵ دی‌ماه سالروز تاسیس این حوزه با دستور امام راحل انجام شد، اظهار کرد: پذیرش نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون و شایسته سالاری باشد.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی در برخی موارد با توصیه عناصر قدرت یا ثرورت انجام می‌شود، افزود: وجود عناصر ناباب در ادارت باعث ناکارآمدی آن بخش از دستگاه اجرایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه حوزه گزینش باید در اجرای وظایف خود دقت نظر، مسئولیت پذیر و دغدغه‌مند باشد، خاطرنشان کرد: مردم از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض نگرانند؛ اگر قرار است فردی در اداره‌ای جذب شود گزینش بر روی افراد باید یکسان باشد.

این مسئول با توصیه مبنی بر اینکه، مسائل اخلاقی، شایستگی حرفه‌ای، مدرک تحصیلی و تسلط بر کار از مواردی است که گزینش باید مورد توجه قرار دهد، افزود: برخی افراد صالح جذب دستگاه اجرایی می‌شوند لازم است تا آخر از این نیروهای لایق صیانت شود تا منحرف نشوند.

آیت‌الله محمدی لائینی با گله‌مندی از روند رو به افزایش دانشگاه‌های غیر دولتی در کشور، گفت: ایران به اندازه هند و چین دانشگاه دارد؛ در پذیرش نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر مدرک تحصیلی باید به دانایی محوری فرد توجه شود.

وی با تاکید براینکه گزینش نسبت به جذب معلمان باید با حساسیت و دقت بیشتری اقدام کند، اظهار کرد: گزینش معلمان باید سخت‌تر از سایر دستگاه‌های اجرایی باشد چرا که این افراد با تربیت جامعه سروکار دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر حفظ پوشش و رعایت شئونات اسلامی آقایان و بانوان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: حفظ و نگهداری نیروهای انسانی در ادارات مانند رعایت حق‌الناس است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: انسان هر لحظه فرد جدیدی می‌شود لازم است خودش را با تقوا گزینش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *