امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-27
اشتراک گذاری:

گام بلند سپاه کربلا برای ساخت مسکن ارزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تلاش برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح بسیج استان مازندران زمینه رایزنی فرمانده سپاه کربلای مازندران با مسؤولان موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج را فراهم کرده است.

در این طرح با پیگیری فرمانده سپاه کربلای مازندران موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج و اداره کل راه و شهرسازی مازندران تفاهمنامه همکاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محل سپاه کربلای مازندران امضا کردند.

مجتبی حبیب‌زاده مقدم در حاشیه مراسم امضاء تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: با توجه به تصمیم گیری انجام شده برای کمک بسیج به دولت در راستای طرح ملی نهضت مسکن این تفاهمنامه منعقد شده است.

وی با اعلام اینکه مسکن یکی از نیازهای جدی کشور بوده و انتظار است که همه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط پای کار باشند، تصریح کرد: بسیج و سپاه در بیشتر نقاط کشور در کنار دولت قرار گرفته و در استان فارس، تفاهمنامه امضا کردیم که در ۵۲۰ هتکار شهرک سازی انجام شود همچنین در استان مازندران اجرای طرح در مساحت ۳۰۰ هکتار در برنامه کاری قرار گرفته است و بنا است که پس از امضا تفاهمنامه ماشین آلات به مازندران منتقل شده و در این طرح بزرگ کم کار دولت هستیم.

مسؤول موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با اعلام اینکه در این طرح بنا داریم از نیروهای توانمندی جهادی و بسیجی و با توان ماشین آلاتی که بنیاد تعاون سپاه و موسسه مسکن اجتماعی بسیج دارد کار به صورت شبانه روزی انجام شود، افزود: در استان انتظار داریم که همکاری مناسبی از سوی ارگان‌ها و نهادها مرتبط انجام شود.

حبیب‌زاده مقدم افزود: امضا تتفاهمنامه در استان استان‌های فارس و مازندران نهایی شده و در استان‌های سمنان سمنان، آذربایجان شرقی، و خراسان جنوبی و زنجان مذاکرات اولیه  برای انعقاد تفاهمنامه انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح در ۲ هزار هکتار در سطح کشور برنامه داریم و به سرعت طی چند هفته آینده این مذاکرات به مرحله انعقاد تفاهمنامه می‌رسد.

مسؤول موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در پاسخ به این سؤال که چه زمانی این تفاهم‌نامه به مرحله انعقاد قرار داد می‌رسد، گفت: از جانب ما منعی برای اجرای طرح وجود ندارد به محض انعقاد تفاهمنامه انتقال اداوات و ماشین آلات انجام می‌شود و بنا داریم در این طرح از ظرفیت نیروهای بومی و منظقه‌ای استفاده کنیم و اینکه در استان مازندران چه مقدار کار قرار است که انجام شود بستگی به پیگیری‌های مسؤولان استانی دارد.

*گام بلند سپاه کربلا برای ساخت مسکن ارزان

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: در این تفاهمنامه که به منظور مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن منعقد شده، این موسسه ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی دارد که بتوانیم با اجرای این طرح زمینه ساخت مسکن ارزان قیمت را برای متقاضیان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: سپاه کربلای مازندران بنا دارد برای پیشبرد این طرح به کمک موسسه عمران اجتماعی زمینه فعالیت بهتر و مناسب‌تر در استان فراهم شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران درباره نقش سپاه کربلای در انعقاد این قرار داد، گفت: به واسطه اینکه موسسه مسکن اجتماعی یکی از موسسات وابسته به بنیاد تعاون بسیج بوده و نقش سپاه در استان به عنوان محوریت در همه موضوعات بوده بنا داریم که نقش تسهیل کننده در اجرای پیشبرد کار موسسه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سپاه کربلای مازندران ساخت ۷۴۶ واحد مسکن نیازمندان را در برنامه کاری خویش قرار داده که با انعقاد این تفاهمنامه زمینه ساخت و تحویل این واحدها نیز به اتمام برسد.

*ساخت ۳۸ هزار واحد مسکن ملی در مازندران

محمد نظری درباره انعقاد این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: دولت برنامه تولید یک میلیون مسکن را در دستور کار قرار داده است و سهمیه استان بیش از ۳۸ هزار واحد در سال بوده و در طی چهار سال هم ساخت بیش از ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در برنامه پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اضافه کرد: با پیگیری انجام شده زمین‌های خوبی شناسایی شده و مقدمات تهیه پروانه در شهرهای استان آغاز شده و حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی استان نیاز به آماده سازی داشته که با امضا این تفاهمنامه سپاه کربلا و موسسات مرتبط به کمک وزارت راه و شهرسازی آمده که در بحث آماده سازی و تکمیل عملیات همکاری داشته باشند تا قطعات تفکیکی در اختیار سازندگان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *