امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-17
اشتراک گذاری:

کوچ رنگ آبی کرونایی از شرق به غرب مازندران

به گزارش ایرنا،براساس تازه ترین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۱۲ شهرستان مازندران در محدوده آبی کرونایی و ۱۰ شهرستان در منطقه زرد قرار گرفتند.

 طبق این ارزیابی روند شیوع کرونا در استان مازندران طی یک هفته اخیر با ثبات نسبی همراه بوده  است و به غیر از تغییر رنگ ۲ شهرستان رامسر و نکا، تغییری در نقشه کرونایی استان  مشاهده نشده است.

شهرستان رامسر که در سال ۱۴۰۱ به عنوان اولین و تنها شهرستان مازندران در تاریخ پنجم فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود و  به گونه ای پاشنه آشیل مقابله با کرونا در استان مازندران  در پیک ششم محسوب می شد ، در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه از وضعیت قرمز خارج و به نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد و پس از آن نیز با بهبود روند کرونایی این شهرستان در تاریخ  ۹ اردیبهشت ماه از وضعیت نارنجی خارج و به رنگ زرد در آمد و در حال حاضر نیز طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت این شهرستان در وضعیت عادی کرونایی قرار گرفت.

طی یک هفته اخیر نکا تنها شهرستان مازندران بودکه بر خلاف سایر شهرستان های استان با روند افزایشی کرونایی مواجه شده است و طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت این شهرستان از وضعیت آبی کرونایی خارج و وارد رنگ زرد کرونایی شد. 

در حال حاضر بنابر آخرین ارزیابی وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان ساری، گلوگاه، میاندرود، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، عباس آباد، کلاردشت و نکا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت در حال حاضر رنگ کرونایی  شهرستان های بهشهر، بابل، بابلسر،  جویبار، نور، نوشهر ، تنکابن ، قایمشهر ، آمل، محمودآباد، چالوس و رامسر آبی می باشد. 

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

کوچ رنگ آبی کرونایی از شرق به غرب مازندران

ترخیص آخرین بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بابل 

طی یک هفته اخیر هرچند تغییر چندانی در رنگ بندی شهرستان های استان مازندران حاصل نشد اما نکته امیدوارکننده  ترخیص آخرین بیمار بدحال مبتلا به کرونا از آی سی یو بیمارستان روحانی بابل بوده است.

بخش مراقبت های ویژه داخلی بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل که یکی از مراکز اصلی بستری بیماران بدحال کرونایی در مازندران بوده است. بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل  این بخش ۱۸ تخته در طول ۲۶ ماه گذشته هیچگاه  خالی از بیماران مبتلا به کرونا نبوده است و برای اولین بار از شیوع کرونا تاکنون یکشنبه گذشته در تاریخ یکم خرداد ماه آخرین بیمار بدحال این بخش که یک جوان ۲۶ ساله بابلی بوده است پس از ۴۰روز بستری با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده است و در حال حاضر نیز هیچ بیماری در بخش مراقبت های ویژه زیر مجموعه علوم پرشکی بابل بستری نمی باشد.

در حال حاضر ۹ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های  زیر مجموعه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۵ درصدی داشته است طبق آمار علوم پزشکی بابل و مازندران تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان نیز ۴۳ نفر می باشد که در یک هفته اخیر ۴۳ درصد کاهش یافته است . همچنین  یک هفته گذشته هیچ  فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان مازندران ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *