امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

کمبود واکسن و سرگردانی مازنی‌ها

هرچند علوم پزشکی مازندران از توزیع ۲۱۶ هزار دز واکسن از روز گذشته در استان خبر داده است اما همچنان نبود واکسن برخی از مراکز را نیمه فعال و یا تعطیل کرده است.

شهروندان و روستاییان مازندران که نگران تزریق دز دوم واکسن هستند هر روز به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند اما پاسخ نداریم را می‌شنوند.

کمبود واکسن انواع مختلف درحالی است که به اذعان متولیان امر، سهمیه واکسن تخصیص یافته به استان دو برابر شده است.

با آنکه متولیان امر از شهروندان خواستند برای تزریق واکسن اطلاع رسانی می‌شود اما مراکز تزریق مناطق مختلف مملو از صف‌های طولانی و اجتماع مردم است که بیشتر آنان بدون دریافت واکسن روانه خانه‌ها می‌شوند.

یک شهروند مازندرانی که واکسن نوع برکت را تزریق کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چند روز پیاپی برای دریافت نوبت دوم واکسن مراجعه می‌کنم اما عنوان می‌کنند هنوز نیامده است.

کمبود واکسن و سرگردانی مازنی ها/ در جستجوی یک دز سلامتی

محمدی با اظهار اینکه هیچ اطلاع رسانی از سوی مراکز بهداشتی و متولیان امر برای تزریق واکسن به مشمولان صورت نمی‌گیرد، افزود: بیشتر واکسن‌ها به شاغلان ادارات تزریق می‌شود و برخی از مردم با آنکه مدت‌ها وقت واکسن آنان گذشته، هنوز دریافت نکرده‌اند.

بیشتر واکسن‌ها به شاغلان ادارات تزریق می‌شود و برخی از مردم با آنکه مدت‌ها وقت واکسن آنان گذشته، هنوز دریافت نکرده‌اند

یک فرهنگی چالوسی نیز با اشاره به اینکه انواع مختلف واکسن در مراکز وجود ندارد، گفت: طی چند روز گذشته برخی از مراکز تزریق واکسن شهرستان به دلیل کمبود واکسن تعطیل بودند.

اسلامی با بیان اینکه صبح امروز برای تزریق واکسن به مدرسه شهید قربانی که برای واکسیناسیون فرهنگیان درنظر گرفته شده است، مراجعه کردم و باز عنوان کردند، همه انواع واکسن را ندارند.

کمبود واکسن از یکسو و تجمع شهروندان مقابل مراکز واکسیناسیون، خطر اوج گیری دوباره کرونا را در استان مازندران شدت می بخشد، مازندران که طی چند روز گذشته روند نزولی را تجربه کرده است، با برپایی تجمعات غیرضرور به سوی موج جدید کرونا گام برمی دارد.

سید رحیم سیدپور رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر سهمیه نوشهر به ارسال محموله ۵ هزارتایی دز دو نوع واکسن برای اجرای واکسیناسیون در روز جاری منجر شده و قرارست این واکسن‌ها طی نوبت‌های مختلف به جمعیت هدف تزریق شود.

شهروندان از تجمع در مراکز واکسیناسیون خودداری کنند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر همچنین از تجهیز یک مرکز دیگر واکسیناسیون در سالن رنگرز خبر داد و گفت این مرکز هم بزودی افتتاح خواهد شد و همچنین از شهروندان خواست تا از تجمع اعلام نشده در مراکز واکیسناسیون خودداری کنند و منتظر اعلام پیامکی و بر اساس نامه‌های پزشک خانواده باشند.

وی خاطرنشان کرد محموله‌های جدید واکسن به اندازه کافی در حال ورود به مراکز واکیسناسیون است و اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم طرح جامع واکیسناسیون به همه شهروندان نوشهری اجرایی شود. به گزارش رویداد نزدیک به یکصد مرکز و خانه بهداشت در شهرستان نوشهر مشغول خدمات رسانی واکسیناسیون در شهرها و روستاهای نوشهر هستند.

ابوالقاسم اویس معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر از مردم استان خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز برای تزریق واکسن خودداری کنند و افزود: مردم منتظر ارسال پیامک و یا تماس مراقبان سلامت برای تزریق واکسن باشند.

کمبود واکسن و سرگردانی مازنی ها/ در جستجوی یک دز سلامتی

وی با تاکید براینکه مردم نگران تأخیر تزریق واکسن نباشند، اظهار داشت: تأخیر چند روزه مشکلی ایجاد نمی‌کند و تأخیرهای اخیر به دلیل کمبود واکسن در استان است.

وی اظهار اینکه در برخی مناطق استان واکسنی برای تزریق وجود ندارد، گفت: مازندران تابعی از سیاست‌های ستاد ملی کرونا است و طی روزهای آینده مسئله کمبود واکسن در استان رفع می‌شود.

اویس ادامه داد: به زودی حجم قابل توجهی از واکسن به استان ارسال می‌شود و با دریافت آن از مردم برای تزریق دز دوم واکسن دعوت خواهد شد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پیش بینی می‌شود هفته پیش روی از نظر تزریق واکسن روزهای خوبی داشته باشیم.

به گزارش مهر، تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان مازندران تزریق شد. طی روزهای گذشته و امروز برخی از مراکز تزریق واکسن استان مازندران به دلیل نداشتن واکسن، تعطیل بوده است.

از روز گذشته توزیع شامل ۱۶۲ هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۴ هزار نیز دز واکسن آسترازنکا در مازندران آغاز شده است و به نظر می رسئ، کمبود و نبود واکسن برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *