امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی مازندران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،یاسر امینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: کمبود زمین برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک مشکل جدی و نگران کننده است و در حقیقت، زمین مناسب برای توسعه برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود ندارد.

او گفت: افزایش قیمت اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، منطقی و کارشناسی است.

امینی گفت: قیمت‌های اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور، هر سه ماه یکبار طبق مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و براساس چارچوب‌های قانونی که برای مناطق مختلف وجود دارد تعیین می‌شود و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی هیچگونه نقشی در این خصوص ندارند و صرفاً مجری مصوبات ملی هستند.

او با بیان اینکه هزینه تأمین زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران از قیمت مصوبی که در سطح ملی انجام شده، بیشتر است، گفت: البته این قیمت مانع روند تولید نیست بلکه باید افرادی را که زمین واگذار شده شهرک را طی سال‌های گذشته اخذ کرده و هیچگونه ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی انجام نداده اند، شناسایی و این اراضی از آن‌ها پس گرفته شود.

امینی گفت: با اقدامات حقوقی، تمام روزنه‌های مرتبط با انجام دلالی و قیمت گذاری غیرقانونی اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بسته خواهد شد و انتظار می‌رود تا فعالیت دلالان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خاتمه یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: با اقدامات حقوقی انجام شده این شرکت امسال ۳۰ هکتار اراضی صنعتی راکد آزاد سازی شد و آماده واگذاری به سرمایه گذاران دارای اهلیت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *