امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-09
اشتراک گذاری:

کشاورزی مازندران از تولید دانش بنیان عقب مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح شنبه در دیدار مسئولان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این سازمان وظایف زمین مانده زیادی دارد، گفت: به رغم آنکه زحمات و خدمات این سازمان قابل تقدیر است ولی با حد مطلوب فاصله دارد.

وی عقب ماندگی دانش بنیان در حوزه کشاورزی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در راستای عملیاتی شدن شعار سال تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: یک چهارم از سال جاری گذشت و در مدت باقیمانده برای دانش بنیان شدن کشاورزی باید تلاش شود و به این مسئله بپردازیم و باید چشم اندازی در حوزه کشاورزی و تحقق شعار سال مطرح شود.

آیت الله لائینی امنیت غذایی را خواسته همه کشورها و ملت‌ها برشمرد و گفت: امنیت غذایی با وابستگی سازوگاری ندارد و وقتی ۸۰ درصد نهاده‌های طیور وارد می‌شود، این مسئله با امنیت چندان سازوگاری ندارد.

امام جمعه ساری بر لزوم خودکفایی در زمینه مواد غذایی، نهاده‌های دام و طیور تاکید کرد و گفت: باید کشور از وابستگی به این بخش خارج و متکی به داخل شود و اگر امنیت غذایی و خودکفایی رخ دهد، به قدرت غذایی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان می‌ماند و با قیمت‌های پایین به دلالان فروخته می‌شود، گفت: گاهی برداشت محصول صرفه اقتصادی ندارد و رها می‌شود و این مسائل نیازمند ساماندهی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران معدوم کردن جوجه‌های یکروزه را از دیگر مشکلات و دغدغه‌ها برشمرد و گفت: کم و بیش اطلاعاتی در این زمینه ارسال می‌شود.

وی توجه به ذبح شرعی را در کشتارگاه‌ها مسئله اساسی ذکر کرد و خواستار توجه به آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *