امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-12
اشتراک گذاری:

کاهش 60 درصدی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مازندران

به گزارش بلاغ؛ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری در جمع خبرنگاران، از کاهش 60 درصدی حریق طی نه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی  افزود: در نه ماهه سال جاری، تعداد 27 فقره حریق در سطح جنگل‌های استان مازندران منطقه ساری به مساحت 32 هکتار و نیز 6 فقره حریق در سطح مراتع به مساحت 16 هکتار به وقوع پیوست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع توسط رسانه‌ها و روابط عمومی اداره کل، افزایش مشارکت عمومی مردم و رعایت شهروندان و گردشگران، همچنین اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌ها و حضور به موقع نیروهای امدادی در عرصه‌ها، موجب کاهش 60 درصدی حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

ذکریایی حفاظت از عرصه‌های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه آسیب رساندن به طبیعت و تخریب و تصرف اراضی ملی و  برای جلوگیری از تخریب عرصه های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه‌ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را ازطریق شماره رایگان 1504 گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *