امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

کاهش چشمگیر ذخایر خونی در مازندران

به گزارش بلاغ، عبداله محمدی فیروزجایی مدیر کل انتقال خون مازندران در گفتگو با خبرنگار ما از کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند در این روز‌های پایانی سال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و مارا در تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۴۷ مرکز درمانی و بیماران خاص به ویژه تالاسمی‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به افزایش اعمال جراحی و افزایش درخواست مراکز درمانی، از دارندگان همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون در روز‌های پایانی سال به جبران کمبود منابع خونی کمک کنند.

محمدی فیروزجایی افزود: به دلیل مشغله مردم در روز‌های پایانی سال برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تعداد مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است، در حالیکه اعمال جراحی در مراکز درمانی با حجم بیشتری در حال انجام است و بیماران عزیز تالاسمی قبل از تعطیلات نیازمند دریافت خون هستند.

وی همچنین به ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پذیرش داوطلبان اهدای خون در ایام نوروز به غیر از روز‌های یکم، سوم و سیزدهم فروردین در مابقی روز‌های تعطیل برقرار خواهد بود.

محمدی فیروزجایی افزود: در پایگاه‌های انتقال خون ساری، بابل، آمل، تنکابن، بهشهر و قائم شهر در روز دوم فروردین صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و روز‌های تعطیل چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین حدود یک ساعت پس از افطار تا ساعت ۲۴ نسبت به پذیرش داوطلبان اهدای خون اقدام می‌شود.

وی گفت: پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری رامسر و نور روز‌های دوم، چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: ۵ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ساری، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر در روز‌های عادی ماه مبارک رمضان در دوشیفت کاری، صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و شب‌ها حدود یک ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون است.

وی افزود: مرکز ثابت خونگیری قائم شهر شب‌ها بعد از افطار تا ساعت ۲۴، پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری نور و رامسر نیز در روز‌های عادی ماه مبارک فقط در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در گلوگاه روز‌های شنبه و چهارشنبه از ۸ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

محمدی فیروزجایی گفت: در شب‌های احیا نیز همه پایگاه‌های انتقال خون پس از افطار تا ساعت ۲۴ فعال و آماده دریافت خون‌های اهدایی هم استانی‌های نوعدوست خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران رفع دغدغه تأمین خون و فرآورده‌های خونی استان را در گرو همدلی و همراهی مردم ایثارگر استان به ویژه جوانان و اهداکنندگان خون عنوان کرد و افزود: خون یک ماده ارزشمندی است که در علم پزشکی هنوزهیچ گونه جایگزینی ندارد و تنها منبع تامین آن انسان‌ها می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *