امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

کاهش سن اعتیاد چالشی مهم است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰ راهبرد با ۴۸ برنامه و ۹۱ فعالیت برای سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان پیش بینی شده است، افزود: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح یاریگران زندگی برای تقویت پیشگیری است.

وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف در سال ۹۸ حدود پنج تن و ۲۳۱ کیلوگرم بود و این میزان در سال قبل به شش هزار و ۶۶۹ تن رسیده است و رکورد کشفیات مواد مخدر در استان شکسته شد.

وی گفت: در سه اول امسال دو تن و ۲۴۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مظفری یادآور شد: در سال جاری کشفیات مواد مخدر در سال جاری ۱۰۷ درصد رشد یافته است و متأسفانه کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آن و ورود افراد شاغل و تحصیل کرده به اعتیاد از مهمترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اظهار اینکه اکنون ۲.۶ درصد جمعیت استان درگیر مواد مخدر هستند، افزود: سال گذشته ۷۶ باند مواد مخدر در استان متلاشی و ۱۰ هزار و ۷۳۶ پرونده جرایم مواد مخدر تشکیل و ۱۱ هزار نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری بیش از شش هزار و۹۰۰ خرده فروش مواد مخدر، قوانین مبارزه با مواد مخدر را نیازمند اصلاح دانست و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۸۰ نفر در استان به دلیل سو مصرف مواد مخدر جان باختند که در سال گذشته ۱۰ در صد رشد یافت و به ۸۸ نفر رسیده است و از این تعداد ۱۰ نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان اینکه ۵۵ نفر از مرگ ومیر مواد مخدر مربوط به افراد مجرد بوده است، آن را نگران کننده دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *