امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

پتروشیمی در شرق مازندران کلید زده شد

به گزارش بلاغ، چهل و دو بهار سپری شد و وضعیت امروز مازندران با روزهای سیاه دوران نکبت بار طاغوتی قابل قیاس نیست و در هرمحله و روستایی می‌توان ردپای خدمت نظام اسلامی را مشاهده کرد.

اینک در طلیعه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی مرور بخشی از دستاوردها و تبیین آن می‌تواند ذره‌ای از خدمات بی سابقه نظام اسلامی را معرفی کند، دستاوردهایی که زنگار محرومیت را از چهره غبارگرفته مازندران زدوده است.

مازندران با داشتن ۲۴ هزار کیلومتر مربع در بخش‌های مختلف آموزشی، عمرانی، کشاورزی، صنعتی، معدنی، فرهنگی و غیره از استانی محروم در قبل از انقلاب به استانی مهم و قطب در حال حاضر مبدل شده است و دستیابی به این توفیق در سایه سار نظام مقدس اسلامی و تلاش‌های جهادی دولت‌های مختلف حاصل شده است.

بخش علمی و آموزشی

وجود ۲۳۰ هزار دانشجو و ۱۲۰ واحد آموزش عالی، راه اندازی دانشکده‌های مختلف، معرفی دانشمندان برتر در رشته‌های مختلف و ثبت اختراعات مختلف تنها گوشه‌ای برجستگی‌های مازندران در این حوزه به شمار می‌رود.

مازندران در که قبل از انقلاب بسیاری از تولیدات کشاورزی و غذایی را از دیگر مناطق تأمین می‌کرد و چیزی جز رنج نصیب کشاورزانش نمی‌شد و بسیاری از مزارع و خاک حاصلخیز به دلیل عدم بهره گیری از فناوری و بی توجهی رژیم وقت، لم یزرع شده بود با گذشته ۴۲ سال از بهار انقلاب به قطب محصولات مختلف کشاورزی مبدل شده و بسیاری از محصولاتش سر سفره ایرانیان و جهانیان جای باز کرده است.

پرواز پهپادها در مزارع

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی اظهار داشت: این استان در تولید بیش از ۲۰ محصول در کشور رتبه نخست را دارد که می‌توان به برنج، کیوی، مرکبات، گل و گیاه و غیره اشاره کرد.

وی ارزش محصولات کشاورزی استان را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: مازندران در تولید بسیاری از محصولات خودکفا شده و شاهد رشد و توسعه فناوری در حوزه کشاورزی هستیم.

شهیدی فر به پرواز بیش از ۱۰۰ پهباد در مزارع استان اشاره کرد و گفت: مازندران رتبه دو تولید محصولات کشاورزی کشور را عهده دارد و بسیاری از محصولاتش به مناطق مختلف جهان صادر شده است.

در حوزه صنعتی مازندران در قبل از انقلاب نه تنها جایگاهی نداشت بلکه از داشتن صنایع اولیه و ابتدایی محروم بود و امروز با داشتن ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی، در حوزه صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بزرگترین شهرک صنعتی به سطح هزار هکتار در شرق استان در دست ساخت است و رؤیای ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی را در سر می‌پروراند.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، گلوگاه و نکا در مجلس با اشاره به توفیقات کسب شده در استان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مهر گفت: امروز به حدی از پیشرفت و شکوفایی رسیدیم که احداث پتروشیمی و صنایع آن در شرق استان در دستور کار قرار دارد.

وی ساخت شهرک صنعتی بزرگ هزار هکتاری شهید سلیمانی را از دیگر دستاوردهای نظام مقدس اسلامی برشمرد و اظهار داشت: با تکمیل این شهرک برای شمار زیادی از جوانان منطقه شغل ایجاد می‌شود.

ایجاد کیلومترها شبکه‌های آبرسانی و برق، بهره مندی بیش از دو هزار روستا از نعمت گاز، ضریب بیش از ۹۰ درصدی اینترنت و مخابرات در حالی است که در قبل از انقلاب، هیچیک از خدمات به روستاها و مناطق محروم استان راه نیافته بود و معدود مناطقی در شهرها از خدمات ابتدایی آب و برق بهره مند بودند اما توسعه و پیشرفت خدمات مخابراتی در مازندران به حدی رسیده که در رؤیای استان هوشمند و الکترونیک است.

در طلیعه چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی، بازخوانی دستاوردهای انقلاب و واکاوی توسعه بخش‌های مختلف برای نسل‌های جوان و نوجوان بیش از پیش احساس می‌شود چراکه به رغم تحریم‌ها و بدعهدی‌ها، مازندران و ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفت و با شتاب به سوی تعالی در حرکت است.

همزمان با چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی بیش از ۷۵۰ پروژه در حوزه‌های مختلف با سه هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره برداری می‌شود و هریک می‌تواند برگی از توسعه و پیشرفت را در گام دوم انقلاب رقم زند.

در حوزه طرح‌های اشتغال‌زای تولیدی، صنعتی و خدماتی با میزان اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۷۵۹ نفر پس از بهره‌برداری، ۱۱۷ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و در حوزه پروژه‌های عمرانی با اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۹۵۲ نفر در حین اجرا شامل ۱۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵۲ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *