امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

پای ریزگردها به چالوس رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نقی شعبانیان پیش ازظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب استان اظهار داشت: امروزه دنیا با مشکلات زیست محیطی زیادی درگیر است و تغییر اقلیم، افزایش گازهای گلخانه‌ای، فرسایش، کمبود آب و ریزگردها از جمله مسائل است.

وی با بیان اینکه پای ریزگردها به چالوس رسیده است، توجه ویژه به منابع طبیعی را تنها راه نجات جهان و کشور دانست و گفت: توجه به منابع طبیعی و حفظ آن جزو وظایف، شرعی، ملی، فرعی و قانونی ما است.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر توجه ویژه به عرصه‌های طبیعی تاکید دارند و عنوان می‌کنند منابع طبیعی موضوع اصلی و دست اول به شمار می‌رود و از سوی دیگر از نظر فرهنگی و تاریخی، ایرانیان علاقه فراوانی به کاشت نهال و حفظ منابع طبیعی داشته‌اند.

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: امیدواریم با بکارگیری علوم و فنون و تلفیق آن و بهره گیری از مشارکت مردمی بتوانیم منابع طبیعی را حفظ و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

شعبانیان پرهیز از نگاه جزیره‌ای به منابع طبیعی را مهم برشمرد و گفت: باید جنگل، دریا و مرتع را با هم ببینیم و به آن توجه کنیم و از سوی دیگر مشارکت مردمی را به عنوان یک واقعیت جدی بگیریم زیرا جهان به این نتیجه رسیده است که حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست.

وی با اظهار اینکه هنوز با مردم در حفظ منابع طبیعی آشتی نکردیم، گفت: امیدواریم مردم منابع طبیعی را از خودشان بدانند و در حفظ آن همراهی و مشارکت داشته باشند.

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها از مسئولان منابع طبیعی خواست تا در حل مشکل مردم جدی باشند و گفت: تکریم مردم و همکاران در برهه کنونی امری واجب و لازم است.

وی خواستار توجه به ارتقای فرهنگ منابع طبیعی شد و گفت: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی را چندان جدی نگرفتیم و باید در این زمینه تلاش شود.

در این مراسم از تلاش‌های عبدالرضا سنگاری مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران تقدیر و مسعود ملکی به عنوان سرپرست منابع طبیعی منطقه معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *