امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

وقت معرفی مدیرکل جدید نیست!

پس از انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب در ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، آنهایی که چند سالی در استان مازندران در سودای ریاست و مدیرکلی بودند نام خود را بر زبان‌ها انداخته و در محافل و گعده‌هایی که خود ترتیب می‌دادند صحبت از ریاست و مدیرکلی خود بر چندین سازمان و اداره کل می‌کردند تا شاید از این رهگذر جایی برای خود دست و پا کنند.

حتی برخی‌ها با حضور پررنگ در ستادهای انتخاباتی(هرچند برخلاف طرز فکر سیاسی‌شان بوده است) برای خود از این نمد کلاهی ساختند و به امید گرفتن منصب و پست تلاش‌های زیادی کردند تا نام‌شان در بین سهم‌خواهان از دولت رئیسی مطرح باشد.

چند روزی است که از تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور به طور رسمی می‌گذرد و اکنون همگان در انتظار معرفی کابینه دولت به مجلس برای گرفتن رای اعتماد هستند و این پیش‌بینی‌ها و حدس و گمان‌ها برای انتخاب وزرا به پایان برسد و دولت جدید به طور رسمی کار و فعالیت خود را آغاز کنند.

در این گزارش خطاب ما به افرادی است که هنوز نه وزرا و نه استانداران مشخص نشده است رزومه به دست به دنبال مطرح کردن و لابی کردن خودشان برای تصدی پست‌های مدیریتی هستند و حتی جایگاه خود را از قبل مشخص کردند.

این افراد همان‌هایی هستند که اشتیاق‌شان برای تصدی پست‌های مدیریتی بسیار زیاد است اما اشتیاقی برای خدمت‌رسانی و خدمت‌گزاری ندارند و با پست گرفتن، آب سردی بر آتش مسؤولیت گرفتن‌شان ریخته می‌شود.

نمونه‌های زیادی از این دست افراد در سازمان‌ها و ادارات کل استان و حتی استانداری مازندران دیده می‌شوند که تنها خواسته‌شان رسیدن به کرسی قدرت بود تا بلکه سهم خودشان را از این دولت و آن دولت بستانند و به نوایی برسند اما فارغ از اینکه صلاحتی برای تصدی این پست داشته باشند و یابرای مردم مثمرثمر باشند.

لازم است به این افراد یادآوری شود رویکرد دولت جدید مردمی بودن، کارآمد بودن، متخصص بودن با روحیه جهادی و انقلابی و پاکدستی است و باید دارای این ویژگی‌ها باشند و افرادی که چنین ویژگی‌ها را دارا باشند هیچگاه خودشان را برای تصدی پست و مقام به در و دیوار نمی‌زنند.

حال که نه استاندار و نه وزرا مشخص شدند کمی تامل کنید تا در زمان مناسب نسبت به انتخاب شایسته‌ترین افراد برای پست های مدیریتی ارشد استان اقدام شود و از هم اکنون خود را در معرض انتخاب قرار ندهید و با فشار و لابی‌های نادرست کار را برای دولتمردان سخت نکنید.

در شرایط کنونی که لازم است دولت تمام توجه و تمرکز خود رابرای رفع مشکلات ناشی از سال‌های گذشته معطوف کرده است بر سر زبان راندن اسامی جدید برای پست‌های مدیرکلی سبب می‌شود انگیزه کارکردن رئیس فعلی گرفته شود و شاهد سازمان فشل و ناکارآمد از سوی مدیران و کارکنان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *