امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-06
اشتراک گذاری:

وضعیت بحرانی بارندگی

محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه مازندران به استانی پرآب مشهور است، افزود: این درحالی که اکثر بارش های استان در پاییز و زمستان رخ می دهد که چندان به آب نیاز نداریم.

وی با عنوان اینکه امکان ذخیره سازی آب در استان پایین است، گفت: به دلیل ازدست دادن آب بندان ها در حوزه ذخیره سازی آب دارای مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد آب ها در سدها ذخیره می شود و مابقی وابسته به کوهستان وبارش برف است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کاهش ۴۴ درصدی بارندگی در استان هستیم و ا. نظر حجم بارش در کشور از آخر دوم هستیم.

رضوی بر لزوم و ضرورت مدیریت منابع آبی تاکید کرد و با اشاره به این در ارتفاعات بارش برف اندک و کم عمق است، گفت: وضعیت شرق استان از نظر بارندگی بسیار ضعیف است و در ارتفاعات نیز بارشی نداریم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه با مشکل خشکسالی در استان روبرو هستیم، در زمینه مهاجرت براثر آلودگی های آب و هوا گفت: آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور سبب افزایش مهاجرت به استان می شود.

رضوی یادآور شد: اقلیم مازندران پذیرش حداکثر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را دارد درحالی که درتعطیلات این جمعیت چندبرابر می شود و ویلاسازی در ارتفاعات و ساخت وسازها از مشکلات ناشی از مهاجرت محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *