امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-17
اشتراک گذاری:

وزیر میراث فرهنگی برای افتتاح رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ به مازندران سفر می‌کند

به گزارش ایرنا ، مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است فردا سه شنبه با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی در ساری برگزار شود.

مهدی ایزدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر عزت‌الله ضرغامی در سفر یک روزه‌اش به مازندران، فردا صبح در مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ حضور می‌یابد و سخنرانی می‌کند و پس از آن نیز دیداری با سفرای کشورهای عضو اکو و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خواهد داشت. بازدید از نمایشگاه صنایع دستی، خوراک و گلاب ایران در بوستان ملل نیز در برنامه‌های وزیر محترم قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در هتل بادله با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و مدیران این سازمان اقتصادی و مسئولان استان برگزار می‌شود و تا ساعت ۱۲ ادامه دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: پس از مراسم افتتاحیه در هتل بادله قرار است دو نشست تخصصی برگزار شود که نشست نخست ویژه سفرای کشورهای عضو اکو است و در نشست دوم جلسه‌ای تعاملی با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و مدیران استان و مجریان این رویداد برگزار می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی برای افتتاح رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ به مازندران سفر می‌کند

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و همچنین سفرای کشورهای عضو اکو در ساری برگزار شود.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *