امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-04
اشتراک گذاری:

واکنش زارعی به مطالبه روستائیان گهرباران: مسؤولان دشت‌ناز باید پاسخگوی حوادث جاده‌ای باشند

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی| جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های حادثه‌خیر استان مازندران به‌شمار می‌رود که به‌علت مجاورت زمین‌های چندین هزار هکتاری دشت‌ناز از عرض کم برخوردار بوده و کانال‌های آب حاشیه این جاده مانع از ایجاد میدان در چهارراه ورکلا و ایجاد شانه خاکی در طول مسیر محور گهرباران شده است.

در همین ارتباط و پس از پیگیری‌های مختلف، شهروندان میاندورودی و اهالی بخش گهرباران و ثبت سوژه در سامانه فارس من و با ارسال نامه‌ای به پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خواستار رسیدگی به این مسئله و موافقت با تملک بخشی از زمین‌های دشت‌ناز برای ایجاد شانه خاکی و ایمن‌سازی جاده گهرباران شدند. (اینجا بخوانید)

*مطالبه روستائیان گهرباران به حق است

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست روستائیان بخش گهرباران از سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز برای تعریض محور گهرباران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های ناایمن و مرگبار استان به‌شمار می‌رود که مطالبه شهروندان میاندورودی برای ایمن‌سازی این محور به‌حق است.

وی با بیان اینکه شهروندان میاندورودی طی سال‌های اخیر عزیزان خود را در جاده گهرباران ازدست دادند و برخی از این افراد نقص عضو شدند که این مسئله قطعا جای رسیدگی و توجه بیشتر مسؤولان مرتبط با آن را دارد، افزود: چندین شرکت فرااستانی و ملی از جاده گهرباران شهرستان میاندورود خدمات دریافت می‌کنند اما در کمال تاسف برخی مسؤولان در گذشته از آن به عنوان جاده فرعی و روستایی نام بردند و اعتبار قابل ملاحظه‌ای که مشکلات این جاده را برطرف کند، برای آن در نظر نگرفتند.

*چرا مسؤولان بنیاد پاسخ روشنی به مردم نمی‌دهند؟

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعریض مقطعی جاده گهرباران توسط بندرامیرآباد صورت گرفته اما هنوز این جاده تصادفات متعدد در خود می‌بیند که نشان می‌دهد هنوز استانداردسازی‌های مناسبی صورت نگرفته که البته مشکلاتی در مسیر تعریض وجود دارد که اهالی بخش گهرباران در نامه به سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان گوشه‌ای از این مشکلات را بیان کردند.

زارعی تصریح کرد: اراضی دشت‌ناز وابسته به بنیاد مستضعفان در دو طرف جاده گهرباران قرار دارد که موجب شده روند تعریض و ایمن‌سازی این جاده با مشکل روبه‌رو شود، نامه‌نگاری‌هایی برای تملک بخشی از این زمین‌ها صورت گرفته اما متاسفانه پاسخ روشنی از طرف مسؤولان بنیاد مستضعفان به مردم داده نشده است.

*آقای فتاح! به میدان بیا و گره از مشکلات مردم گهرباران باز کن

رئیس مجمع نمایندگان مازندران عنوان کرد: حرف بنده با جناب آقای فتاح این است آیا  وضعیت جاده گهرباران شهرستان میاندورود که اهالی حدود ۳۰ روستا از آن رفت‌وآمد می‌کنند به دلیل چند هکتار زمین دشت‌ناز باید اینگونه باشد؟ اهالی گهرباران تا به چه زمانی باید به دلیل کج‌سلیقگی مسؤولان دشت‌ناز شاهد از دست دادن عزیزان‌شان در جاده مرگبار گهرباران باشند؟

زارعی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: حدود ۴ هزار هکتار از زمین‌های دشت‌ناز در بخش گهرباران میاندورود قرار دارد و ادوات کشاورزی این شرکت از همین جاده کم‌عرض و خطرناک گهرباران روزانه رفت‌وآمد می‌کنند اما تاکنون چه خدماتی به مردم داده؟ آیا سهم روستائیان گهرباران از این زمین‌های چند هزار هکتاری فقط باید تصادف و ازدست دادن عزیزان‌شان باشد؟ مردم شریف شهرستان میاندورود از شما به عنوان مدیری جهادی یاد می کنند، برای حل مشکلات شان باید به میدان بیاید و گره از مشکلات آنها باز کنید.

*مسؤولان دشت‌ناز باید پاسخگوی حوادث باشند

وی تاکید کرد: بنده قطعا این مطالبه به حق اهالی شریف گهرباران را پیگیری می‌کنم و مسؤولان مرتبط با آن را پاسخگو خواهم کرد، چرا که مسؤولان اول باید به فکر جان و سلامت مردم باشند و در این زمینه اگر سهل‌انکاری صورت گرفته قطعا باید به مردم پاسخ دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: نمی‌شود از زیرساخت‌های شهرستان میاندورود و بخش گهرباران استفاده کنند، مشکلات مختلف برای مردم ایجاد کنند اما هیچگونه خدماتی به مردم و شهرستان ندهند، قطعا این مسئله جای انتقاد و گلایه دارد ، قطعا جا دارد مسئولان مرتبط نسبت به این وضعیت به مردم پاسخ دهند.

*دعوت از رئیس بنیاد مستضعفان برای بازدید از جاده گهرباران

زارعی با بیان اینکه از آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برای حضور در شهرستان میاندورود و بازدید از جاده گهرباران دعوت می‌کنیم تا حتما از نزدیک شاهد مطالبه به حق اهالی شریف گهرباران در خصوص اراضی دشت‌ناز باشد، گفت: تعریض اصولی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور گهرباران خواسته به حق مردم شریف گهرباران است که قطعا این مسئله به صورت جدی پیگیری می‌شود و مسؤولان مرتبط با آن را پاسخگو خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *