امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

هیچ محصول کشاورزی صادراتی از مازندران برگشت نخورده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تا هزار تن انواع مرکبات و کیوی از مازندران به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: هیچ محموله صادراتی از  محصولات کشاورزی که گواهی قرنطینه دریافت کرده تاکنون از مازندران برگشت نخورده است.

او گفت: ۳۵ کانتینر به وزن حدود ۷۰۰ تن انواع پرتقال،تامسون، نارنگی و کیوی دیروز از مرز آستارا خارج شده است.

شهیدی فر گفت:صادرات محصولات کشاورزی  در مرز جنوبی کشور و عراق هم شروع شده و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

او با بیان اینکه قرنطینه بحث بسیار مهمی است، گفت: گواهی قرنطینه صادرات محصولات کشاورزی استان و حتی استان‌های دیگر که به مقصد کشور‌های حاشیه دریای خزر و روسیه ارسال می شود  از مازندران صادر خواهد شد.

شهیدی فر گفت: گواهی قرنطینه صاده از مازندران در کل کشور مورد قبول بوده و حتی ۵ کشور اوراسیا و بسیاری از کشور‌های دیگر هم تاکید داشتند که گواهی قرنطینه محصولات ارسالی به آن‌ها حتما از مازندران باشد.

او درباره شرکت ونزوئلایی خریدار کیوی مازندران، گفت:معمولا وقتی فصل کیوی فرا می‌رسد به خصوص در افت بازار، شرکت‌های خارجی ورود کرده تا بتوانند به شکل یک واسطه محصولات باغی استان و مخصوصا کیوی را خریداری کنند و به کشور‌های مقصد برسانند.

شهیدی فر گفت:کیوی صادراتی که حتی با گواهی قرنطینه از سایر استان‌ها به چین وهند رفته و برگشت خورد، اصلا بحث سموم مطرح نبود بلکه به دلیل شپشک این اتفاق رخ داده است.

او با بیان اینکه سمپاشی در کیوی انجام نخواهد شد، گفت: فقط در اردیبهشت ماه سمپاشی خیلی کوتاه و ساده ممکن است انجام شود که تا زمان برداشت ۶ ماه فرصت باقی است اما بعد از دو هفته تا یک ماه اثری از سم روی کیوی باقی نمی‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *