امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-19
اشتراک گذاری:

نیروی دریایی احتیاجی به حمایت خارجی ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آئین معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: خروجی تمام تلاش‌ها در چهار دهه اخیر این است که ناوگان نظامی کشورمان به دست توانمند متخصصان داخلی و با استفاده از تجارب عملیاتی تهیه شده است و هیچ احتیاجی به حمایت وکمک غریبه ندارد.

به گفته او اگر در دریا به هر دلیل برای یک ناوگان ایرانی مشکلی پیش بیاید با یک تلفن به داخل کشور مشکل حل می‌شود.

دریادار شهرام ایرانی گفت: نیروی دریایی نقش راهبردی، حساس و مهمی دارد و از شاهرگ اقتصادی کشور در عمق دریا، بیش از ۲ هزار کیلومتر در شمال اقیانوس هند دفاع و همه شناور‌های تحت پرچم ایرانی را از مبدا تا مقصد اسکورت می‌کند تا کشور دغدغه‌ای در حوزه شاهرگ اقتصادی دریایی نداشته باشد.

ناوشکن دنا، ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو پشتیبانی تنب در قالب ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت یگان‌های شناور، کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش ، دریانوردان در آرامش و سلامت مسیر دریایی را طی می‌کنند و نیروی دریایی آموزش‌ها را خودش به صورت ۱۰۰ درصد به روز در داخل و در دانشگاه‌های تحت مدیریت خود دارد انجام می‌دهد

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و با دارا بودن  ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد به دانشجویان آموزش می‌دهد.

در این مراسم از خدمات چهارساله ناخدا یکم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری به عنوان فرمانده جدید این دانشگاه معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *